در حاشیه‌های پزشکی این هفته عنوان شد

طرح تحول سلامت نیازمند زیر ساخت آی تی/ تغییر منوی غذایی بیماران در بیمارستان + فیلم

در حاشیه پزشکی این هفته از اجلاس روسای دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور و طرح تحول سلامت و در ادامه از تغییر منوی غذایی بیماران خواهیم گفت، گیرکردن آمبولانس‌ها در بیمارستانی واقع در پایتخت نیز موضوع دیگر این هفتهٔ است که به آن پرداخته‌ایم.

به گزارش خبرنگار بهداشت ودرمان باشگاه خبرنگاران؛ در اجلاس روسای دانشگاه علوم پزشکی ایران با محوریت طرح تحول سلامت برگزار گردید که با طرح سوالی از برخی شرکت کنندگان خواستار نقدی منصفانه از این طرح شد. 

دکتر شادنوش رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: من فکر می‌کنم زیرساخت‌های آی تی ما باید قوی‌تر از این عمل کند تا بتوانیم تصمیمات به روز‌تر و سریع تری بگیریم. 

دکتر امامی رضوی قائم مقام وزیر بهداشت گفت: من فکر می‌کنم کمی تأجیل در مراحل اجرایی داشتیم و علت آن کمبود زمان بوده به همین علت طرح هنوز اشکالات خود را نشان نداده و هم دستاوردهای آن فرصت بروز نداشته است. 

میرزابیگی معاون وزیر بهداشت گفت: این طرح هنوز از درون نقد نشده است. 

جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: حجم این طرح بسیار بیشتر از ظرفیت موجود بوده و برای اینکه طرح تحول را در این مدت انجام دهیم خیلی کار باید انجام دهیم. 

دکتر قاضی‌زادهٔ هاشمی وزیر بهداشت در خصوص طرح تحول سلامت نیز گفت: تیمی که مشغول اجرای این طرح هستند کم تعداد هستند و پر شمار نیستند و در عین حال نبود آی تی که یکی از زیر ساخت‌های مهم است. 
 
تغییر منوی غذایی بیماران در بیمارستان

منوی غذای بیماران در طرح تحول تغییر اساسی کرده و بسیاری از بیماران نیز در مصاحبه با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به بهبود کیفیت این غذا‌ها اذعان داشتند. 

یکی از کار‌شناسان تغذیهٔ بیمارستان نیز در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان گفت: بر اساس نوع غذایی که برای بیماران سرو می‌شود میزان ارزش‌های غذایی مثل پتاسیم، انرژی و پروتئین آن لیست شده تا به بیماران در روند بهبود کمک کند. 
 
 سرگردانی آمبولانس‌های ۱۱۵ در بیمارستانی واقع در پایتخت

تعدادی از آمبولانس‌های ۱۱۵ در یکی از بیمارستان‌های تهران گیر کرده بود و بیماران این آمبولانس‌ها را پذیرش نمی‌کردند. 

یکی از امدادگرهای این آمبولانس‌ها در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بیمارستان نسبت به مهر برگه‌های ما ممانعت به عمل آورده و بیماران را تحویل نمی‌گیرند. 
 

عدم وجود تعرفهٔ مشخص دندان پزشکی و سرگردانی بیماران

خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با چند مطب دندان پزشکی تماس گرفته و هزینه کشیدن دندان عقل را پرسید. 

اولین منشی مطب در گفتگوی با خبرنگار بهداشت و درمان گفت: اگر جراحی حاد نباشد از حداقل ۴۰۰ هزار تومان شروع شده و با توجه به سختی کار قیمت بالا می‌رود. 

در تماس دیگری با یکی دیگر از این مطب‌های دندان پزشکی به خبرنگار باشگاه خبرنگاران قیمت حداقل ۳۰۰ هزار تومان داده شد که بسته به کار بالا می‌رود. 

در تماس بعدی با مرکز دندان پزشکی دیگری قیمت ۱ میلیون تومان تا ۱ میلیون و دویست هزار تومان برای دندان عقل داده شد و هر چه سختی کار بیشتر شود این هزینه بیشتر است. 

این تفاوت قیمت‌ها در حالی است که تعرفهٔ مصوبی در این زمینه وجود ندارد.


برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار