توربین واحد شماره ۵ نیروگاه مسجد سلیمان نخستین بار در سطح نیروگاههای برق آبی کشور با استفاده از طرح مخزن روغن توربین رفع اشکال شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، سرپرست سد و نیروگاه مسجدسلیمان با اشاره به اینکه جلوگیری از آلودگی آب و محیط زیست، جلوگیری از هدر رفت منابع مالی و کاهش زمان تعمیرات از جمله مزایای اجرای این طرح است افزود: برای خرید تجهیزات، مونتاژ، نصب و تنظیم مجدد مخزن روغن توربین واحد شماره ۵ این نیروگاه حدود ۴۰۰ میلیون ریال از محل بودجه تعمیرات سالیانه شرکت هزینه شده است.

صالح اظهارداشت: در این طرح که به همت مجموعه فنی، مهندسی و تعمیرات نیروگاه تهیه و اجرا شد، به میزان ۸ تا ۹ بشکه روغن در ماه معادل ۱۳۰ میلیون ریال صرفه جویی می‌شود.

وی گفت: آمادگی داریم تا در صورت نیاز، دانش و فناوری بکار رفته در این طرح را در اختیار سایر نیروگاههای برق آبی مشابه قرار دهیم.

سد و نیروگاه سد مسجدسلیمان دارای هشت واحد ۲۵۰ مگاواتی بوده که توان تولید ۲۰۰۰ مگاوات ساعت انرژی برق آبی را دارا می‌باشد که نقش مهمی در تولید انرژی الکتریکی، تنظیم ولتاژ و فرکانس در ساعت‌های پیک شبکه برق کشور برعهده دارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: رفع ، اشکال ، توربین ، نیروگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار