معاون اول رئیس جمهور گفت: حمایت جمهوری اسلامی ایران از سوریه که یکی از حلقه‌های محور مقاومت است، موضوعی راهبردی است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران؛اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور سه‌شنبه شب در مجموعه فرهنگی سعد آباد در نشست خبری با وائل الحلقی نخست وزیر سوریه اظهارداشت: روابط فی ما بین دو کشور از زمان حضرت امام (ره) و حافظ اسد بنیان گذاشته شد و گسترش خوبی داشته است.
 
وی ادامه داد: دو کشور در مواقع حساس حمایتهای خوبی از یکدیگر داشتند و شاهد بودیم در جنگ تحمیلی سوریه از جمهوری اسلامی ایران حمایتهای لازم را انجام داد.
 
معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اکنون وقتی سوریه در شرایط سختی قرار دارد باید از آن حمایت کنیم و حمایت ایران از محور مقاومت که سوریه هم یکی از حلقه‌های آن است از موضوعات راهبردی ایران محسوب می‌شود.
 
جهانگیری تصریح کرد: روابط اقتصادی ما با سوریه بسیار گسترده است و همکاری‌هایمان در جهت رفع موانع و تسهیل فعالیتهای اقتصادی بین بخش‌های خصوصی و دولتی دو کشور ادامه می یابد.
 
وی اضافه کرد: ما در زمینه برق، صادرات و تولید دارو، صنعت سیمان، و خودرو همکاری‌های بلند مدت اقتصادی داشته‌ایم.
 
معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ما در زمینه طرح‌های زیربنایی که برای بازسازی سوریه مهم است همکاری داشته‌ایم و این موضوع ادامه می‌یابد.
 
جهانگیری تصریح کرد: در سفر نخست‌وزیر سوریه ملاقات‌های متعددی انجام گرفت و بر همکاری در تمام زمینه‌ها تاکید شد.
 
وی افزود: ما همکاری‌های اقتصادی خود با سوریه را ادامه می‌دهیم و امیدواریم دولت و ملت سوریه از این شرایط دشوار عبور کند و با پیروزی بر مشکلات فائق آید.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار