یک توپخانه مدرن و سری در ماه‌های اخیر به جاذبه جدید گردشگری نروژ تبدیل شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،این توپخانه مدرن و سری که در ماههای اخیر به جاذبه جدید گردشگری نروژ تبدیل شده، یادگاری از دوران جنگ سرد بوده و در مناطق ساحلی این کشور واقع شده است.
 
این توپخانه که در زیر یک صخره مصنوعی قرار دارد، در دهه 80 میلادی و در سالهای اوج جنگ سرد که ساخت تجهیزات نظامی فوق سری در سواحل کشورها رواج داشت، ساخته شد و و پس از آنکه در سال 2005 وجود آن افشا شد، از ماههای نخستین سال جاری میلادی روزانه میزبان هزاران گردشگر است.
 خبرگزاری فارس: توپخانه مدرن و سری؛ جاذبه جدید گردشگری نروژ
سواحل نروژ در اروپای شمالی و به پایتختی اسلو که در منطقه اسکاندیناوی واقع شده و از ماه می نیز با آغاز اکران جهانی انیمیشن زیبای «یخزده» در شهر برگن که مناطق زیادی در آن شباهت زیادی به قلعه‌ ها و خانه‌ های انیمیشن منجمد دارند، با رشد چشمگیر گردشگرانش مواجه شده اند.
 
نروژ که کشوری کوهستانی بوده و بخش اعظم خاک آن حتی در منطقه کوهستانی پوشیده از جنگل است، از جاذبه های گردشگری متنوعی بهره می برد که از آن جمله می توان به دره "گیرانگر فیورد"، منطقه طبیعی "لوفوتن"، موزه کشتی وایکینگها در اسلو، ساختمان اپرای اسلو، آکواریوم "برگن" و قلعه "اسکارسبورک" اشاره کرد.
 انتهای پیام/ض
منبع:صبحانه


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.