سردار جزایری در یادواره شهدای دانشجو:

سیستم قدرتی جهان با ظهور نظام جمهوری اسلامی ترک برداشت

معاون ستاد کل نیروهای مسلح در امور بسیج و فرهنگ دفاعی گفت: نظام جمهوری اسلامی یعنی وارد شدن ترک در سیستم قدرتی جهان، لذا اسرائیل امروز توانایی‌های نظامی، سیاسی و اقتصادی‌اش دچار چالش شده و بیداری ملت‌ها توانسته یک ضعف در قدرت آنان ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، "کنگره شهدای دانشجوی استان تهران" صبح امروز با حضور سردار نصیری فرمانده سپاه سیدالشهدا، سردار جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح در امور بسیج و فرهنگ دفاعی، روسای دانشگاه‌ها و جمعی از دانشجویان بسیجی صبح امروز در سالن خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.
 
سردار نصیری فرمانده سپاه سیدالشهدا در ابتدای مراسم ضمن خوش آمدگویی به حاضران گفت: 200 نفر از شهدای دانشجو طی بررسی‌های لازم شناسایی شده‌اند و امروز بخش زیادی از خاطرات و وصایای شهدا در دست بسیج قرار دارد که می‌توانیم از سوابق و زندگی نامه‌های آنان بهره‌برداری معنوی کنیم و بحمدالله کتابچه‌ای را تهیه کرده‌ایم تا بتوانیم فرهنگ دفاع مقدس را به نسل‌های دیگر انتقال دهیم.
 
وی تصریح کرد: کنگره امروز دو هدف را به دنبال خواهد داشت یکی این که بتوانیم شهدایی را که در حوزه دفاع مقدس و در سطح استان بوده‌اند را شناسایی کنیم و با سوابق آن‌ها ارتباط برقرار کنیم و دوم این که بتوانیم فرهنگ ناب آن‌ها را به نسل جدید انتقال دهیم.  
 
فرمانده سیدالشهدا بیان داشت: افراد بسیار زیادی برای برپایی این کنگره زحمت کشیدند که امیدواریم خروجی مطلوبی داشته باشیم.  
 
در ادامه سردار جزایری با بیان اینکه خدا را شاکریم که هنوز بوی شهیدان روح را آرام می‌کند، گفت: امیدواریم شهیدانی که به ملکوت اعلی پیوسته‌اند ما برای عاقبت به خیری ما دعا کنند. چرا که معتقدیم شهدا از سوی پروردگارشان انتخاب می‌شوند و این را بارها و بارها به تجربه و عمل شاهد بوده‌ام که در رگبار مسلسل خداوند فردی را برای شهادت انتخاب می‌کند.
 

معاون ستاد کل نیروهای مسلح در امور بسیج و فرهنگ دفاعی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ناشی از تبدیل منابع و سرمایه‌های موجود به قدرت شده، اظهار داشت:  سرمایه‌هایمان زمانی به قدرت رسیدند که ما با بزرگترین دشمنان در منطقه و انقلاب‌مان مواجه بودیم. 
 
سردار جزایری با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) بر یک پایه مستحکم بنا شد، تصریح کرد: این در حالی است که در دنیای امروز تمامی مکاتب از جمله لیبرالیستی، مارکسیسم به نقطه سرازیری رسیده‌اند.
 
معاون ستاد کل نیروهای مسلح در امور بسیج و فرهنگ دفاعی گفت: به خواست خداوند انقلاب اسلامی پیروز و فرهنگ اسلام ناب محمدی با وجود مخالفت‌های بسیار در جامعه ما شکل گرفت.
 
سردار جزایری با بیان این که فرهنگ اسلام توانست آمال غرب را از میان بردارد عنوان کرد: فرهنگ اسلامی آمال روشن فکران اروپا و سمبل لیبرال دموکراسی را که به عنوان یک پدیده عالی محسوب می‌شد به چالش کشید و توانست در این مکتب ترکی وارد کند.
 
وی ادامه داد: حرکتی که به واسطه انقلاب در ایران شکل گرفته یعنی بروز اسلام ناب محمدی یک همگرایی و همراهی را در جهان اسلام پدید اورد که روز به روز آثار بهتر آن را می‌بینیم و دنیای غرب امروز با همگرایی علیه این پدیده دست به دست هم داده تا بتوانند آن را شکست دهد.  

معاون ستاد کل نیروهای مسلح در امور بسیج و فرهنگ دفاعی با بیان این که بارها شاهد بودیم که علیه این پدیده توطئه می‌کنند گفت: آن‌ها از این می‌هراسند که این پدیده در حساس‌ترین منطقه جهان شکل گرفته است و بخش اعظمی از انرژی نفت هم در همین مناطق وجود دارد.
 
سردار جزایری تصریح کرد: در این نقطه از غرب آسیا جمعیت قابل توجهی از مسلمانان وجود دارند و موقعیت جغرافیایی ایران ترسی را در دل دشمنان‌مان ایجاد کرده است.  
 
وی با بیان این که ماموریت انقلاب اسلامی در این عصر چیست تاکید کرد: تمدن‌سازی و به دنبال ایجاد تمدن نوین اسلامی از جمله اهداف انقلاب اسلامی است طبیعی است که ده‌ها سال کسانی که برای نابودی این تمدن تلاش کرده‌اند امروز به مقابله با آن بپردازند.
 
معاون ستاد کل نیروهای مسلح در امور بسیج و فرهنگ دفاعی داد: حقیقتا انقلاب اسلامی امروز به فکر تجدید حیات افتاده است و پیشرفت، امنیت، ثبات رمز تجدید این حیات است و  با توجه به اینکه دشمن در اطرافمان بسیار زیاد است سرعت تکنولوژی و ارتباطات هم در حال رشد است ما نباید از غافله عقب بیفتیم، چراکه دشمنان ما صحنه‌ها را رصد می‌کنند و باید ما با آنان مقابله کنیم.
 
وی با بیان اینکه ابر سرمایه‌داری و صهیونیسم جهانی می‌خواهد نظام و کشور ما را مورد هجمه قرار دهد، گفت:  امروز مردم جهان بر این باورند که باید با جهان دو قطبی و انحصاری مقابله کنیم.  
 
سردار جزایری با بیان اینکه قدرت‌های جهانی اذعان دارند که ایران به یک هویت بزرگ تبدیل شده که می‌تواند به وحدت کشورها منتهی شود، افزود: امروز شیعه به قدرتی تبدیل شده است که نمی‌توان آن را با روش سخت از میان برداشت تنها راه معنویت‌زدایی است.
 
وی افزود: رئیس اسبق سازمان سیا در مورد ایران گفته است که باید با به کارگیری رسانه و ایجاد شبهه و تردید در ایرانیان وحدت عینی آنان را بشکنیم و در همین راستا می‌توان ده‌ها مثال آورد.
 
معاون ستاد کل نیروهای مسلح در امور بسیج و فرهنگ دفاعی با اشاره به تلاش فیلم‌های شبکه "وی او ای" و "بی‌بی‌سی" برای بر هم زدن روند پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ادامه داد: مضمون فیلم‌های ماهواره علیه انقلاب و نظام است که بارها با بهترین شیوه‌های تاکتیکی برای بر هم چیدن ولایت فقیه برنامه‌ریزی کرده‌اند و امام(ره) را زیر سوال و مدعی‌اند که امام(ره) با همکاری آمریکا کارهای ایران را پیش می‌برد. آنان با ایجاد جنگ روانی می‌خواهند به اهداف خود برسند یکی دیگر از مدعیان غربی در مورد ایران می‌گوید تمام مشکلات ما ریشه در هویت ایرانیان دارد و بخش قابل توجهی وابسته به باور مذهبی آنان است پس باید تلاش کنیم که باورهای مذهبی آنان را از میان برداریم و از میان برداشتن باورهای ایرانیان جزو اولویت اول ماست.
 
وی با بیان این که غرب لحظه‌ای نیست که بر روی مسائل ایران و ضد انقلاب شستشوی مغزی، فرهنگی و اقتصادی برنامه نریزد گفت: از سال 2013 شبکه بی‌بی‌سی و وی او ای حدود 50 برنامه برای ضد ولایت و رهبری ساختند تا اصلی‌ترین پایه قدرت در فرهنگ تمدن شیعه را از بین ببرند.
 
معاون ستاد کل نیروهای مسلح در امور بسیج و فرهنگ دفاعی ادامه داد: آن‌ها از هر زاویه‌ای تلاش دارند که به نظام ضربه بزنند و به قول خداوند با هوشیاری ملت و دعای خیر شهیدان هرگز موفق نمی‌شوند.  
 
سردار جزایری با بیان این که غربی‌ها نسبت به کشورمان و برهم زدن نظام بسیار جدی هستند ادامه داد: رسانه‌ها را باید جدی بگیریم در هر کشور و جامعه‌ای نمی‌توان گفت که اثرگذاری آن کم است مگر این که اقداماتی علیه آن صورت بگیرد اگر می‌گوییم فرهنگ روح یک جامعه ایمان، عقیده، سنت، آداب، ذخیره فکری یک جامعه است، درست است پس باید شب و روز منتظر تیرهای زهرآگین دشمن برای تغییر ماهیت آن باشیم.  
 
وی ادامه داد: در جنگ سخت هر چه قدر هم دشمن قوی باشد زمان محدودی برای از میان برداشتن دارد جنگ نرم فضای گسترده‌ای و سال‌های متمادی باقی مانده و بسیار سخت از بین می‌رود امروز در یک جنگ گسترده‌تر و عمیق‌تر از جنگ سخت روبه‌رویم و فرهنگ ما در زوایای مختلف تحت فشار و هجمه است.
 
معاون ستاد کل نیروهای مسلح در امور بسیج و فرهنگ دفاعی تصریح کرد: اگر ما به جهان و تحولات منطقه نگاه کنیم نظمی که اروپا و آمریکا آن را برقرار کرده‌اند در حال شکسته شدن است و فرهنگ تمدنی ما براساس دو پایه است ارزشی؛ فکری و سیاسی، امنیتی و نظامی.  
 
سردار جزایری با بیان این که غرب با بحران‌های اخلاقی، ناامنی در نسل جوان خود مواجه است که باعث تزلزل در بنیاد خانواده و ارزشی شدن منکرات شده است، گفت: امروز غرب با پدیده نوینی با عنوان گرایش به دین و خداوند مواجه است که در بین مردم به عنوان یک ارزش محسوب شده و پارادوکسی را در جامعه غرب به وجود آورده است.
 
وی اضافه کرد: برپایی نظام جمهوری اسلامی یعنی وارد شدن ترک در سیستم قدرتی جهان می‌باشد ملت ما در دفاع مقدس ایستادگی خوبی را در تاریخ به جای گذاشتند و توانستند نظم حاکم در جهان را بردارند.  
 
 معاون ستاد کل نیروهای مسلح در امور بسیج و فرهنگ دفاعی بیان داشت: اسرائیل امروز توانایی‌های نظامی، سیاسی و اقتصادی‌اش دچار چالش شده و بیداری ملت‌ها توانسته یک ضعف در قدرت آنان ایجاد کند ما نباید منتظر باشیم که قرارگاه و سامانه‌هایی ساخته شود و بعد سرباز گونه در مقابل دشمن بایستیم و باید همیشه در صحنه باشیم.
 
سردار جزاری در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم با همت آحاد مردم و قشر نخبه فرهنگ شهدا روز به روز به نسل بعدی منتقل شود.  

انتهای پیام/
برچسب ها: دانشگاه ، مقام ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار