تیم پاس پرسپولیس را شکست داد/شکسته شدن رکورد وزنه‌برداری آسیا توسط پاکیزه‌جمع

امروز چهارشنبه 26 آذر 1393 هجری شمسی برابر با 24 صفر 1436 هجری قمری و 17 دسامبر 2014 میلادی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 148 سال پیش در چنین روزی مسابقات اسکی قهرمانی جهان با نام هولمن کلن‌ نوردیک‌ در کشور سوئد‌برگزار شد این مسابقات هم اکنون یکی از مواد مسابقات اسکی قهرمان جهان است که از آن سال تاکنون برگزار می‌شود.
 
112 سال پیش در چنین روزی تیم فوتبال باشگاه رئال مادرید اسپانیا تشکیل شد این تیم سال‌های متوالی قهرمان اسپانیا و قاره اروپا شده است.
 
94 سال پیش در چنین روزی مجمع فوتبال ایران نخستین دوره مسابقات فوتبال را در ایران برگزار کرد این مجمع به برندگان این مسابقات 2 گلدان نقره اهدا کرد ریاست مجمع فوتبال ایران بر عهده مایک مری بود.
 
65 سال پیش در چنین روزی مسابقات کشتی تشویقی فدراسیون کشتی ایران در وزن‌های دوم فرنگی و آزاد با شرکت 24 باشگاه از تهران و 12 باشگاه از شهرستان در سالن دارالفنون برگزار شد در کشتی فرنگی اصغر حسین قلی معروف به مهر آموز از باشگاه پولاد اول، حسن گودرزی از نیرو راستی دوم و زارعیان از دوچرخه سواران سوم شد در کشتی آزاد حسین محمود از پولاد اول، حسین گودرزی از نیرو راستی دوم و نصر اله احمدی از نیرو راستی سوم شد.
 
53 سال پیش در چنین روزی تیم منتخب فوتبال تیم‌های استقلال و شاهین در یک دیدار دوستانه در برابر تیم فوتبال مالمو سوئد قرار گرفت و توانست تیم مالمو را با نتیجه 2 بر صفر شکست دهد در این مسابقه که در حضور 10هزار تماشاگر در ورزشگاه امجدیه برگزار شد نیلسون مدافع سوئدی در دقیقه 41 و پر‌‌ویز کوزه‌کنانی در دقیقه 74 برای تیم منتخب ایران گل زد.
 
48 سال پیش در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران در دومین مسابقه خود در پنجمین دوره بازی های آسیایی در تایلند برابر تیم ملی فوتبال برمه قرار گرفت و با نتیجه یک بر صفر به نفع برمه تمام شد تیم ملی فوتبال ایران با وجود شکست مقابل تیم برمه توانست به مقام دوم این رقابت‌ها دست یابد و مدال نقره بگیرد.
 
44 سال پیش در چنین روزی در مسابقات فوتبال قهرمانی باشگاه‌های کشور تیم‌های پاس و پرسپولیس برابر هم قرار گرفتند. در این مسابقات تیم پاس موفق شد تیم پرسولیس را با نتیجه 1بر صفر شکست دهد. تنها گل این مسابقه را مهدی مناجاتی در دقیقه 53 زد. این مسابقه در حضور30 هزار تماشاگر برگزار شد.
 
35 سال پیش در چنین روزی رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی ایران با  حضور 160 وزنه‌بردار از 21 استان کشور در تالار بدیع‌زادگان تهران برگزار شد. در پایان این رقابت‌ها تیم تهران با 242 امتیاز به مقام نخست رسید. خوزستان با 204 امتیاز دوم شد و اصفهان با 185 امتیاز بر سکوی سوم ایستاد.
 
علی پاکیزه جمع در این مسابقات با بلند کردن 500/147 گرم در حرکت یک ضرب، 5/2 کیلوگرم رکود آسیا را افزایش داد.

26 سال پیش در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران در دیدار رده‌بندی نهمین دوره جام ملت‌های آسیا در قطر برابر تیم فوتبال چین قرار گرفت و در ضربات پنالتی با نتیجه 3 بر صفر به پیروزی رسید. 2 تیم در پایان وقت قانونی و اضافی بدون گل به کار خود پایان دادند.
 
در سال 1930 در چنین روزی باب مایتاس قهرمان اسبق آمریکا در رشته ده‌گانه متولد شد وی که ورزشکاری مطرح در آمریکا بود در 2 دوره بازی‌های المپیک در سال‌های 1948و1952 در ماده ده‌گانه به نشان طلا رسید. باب مایتاس از کناره‌گیری از ورزش به سیاست روی آورد و از طرف حزب جمهوری خواه وارد کنگره شد، وی در روز دو سپتامبر 2001 در سن 75 سالگی درگذشت.
 
در سال 1988 در چنین روزی در دیدار نهایی هفتاد و هفتمین دوره رقابت‌های تنیس جام ایویز در شهر هوتنبرگ، آلمان 4 بر یک از سر سوئد گذشت.
 
در سال 1989 در چنین روزی در مسابقه نهایی هفتاد و هشتمین دوره رقابت‌های تنیس جام دیویز در شهر اشتوتکارت آلمان 3 بر 2 سوئد شکست داد.
 
در سال 1991 در چنین روزی در جریان رقابت‌های بسکتبال حرفه‌ای آمریکا موسوم به NBA اتفاق جالبی افتاد و تیم کلیف لند کاوالیزر در مصاف با میامی هیت با 68 اختلاف و با نتیجه 148 بر 80 به برتری رسید.

انتهای پیام/
برچسب ها: تیم ، میلادی ، شمسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار