عباس‌پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سیاست‌های کنترل تورم دولت مانع از ورود نقدینگی به حوزه تولید شده است

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از عملکرد دولت که به منظور کنترل تورم مانع ورود نقدینگی به حوزه تولید شده است، گفت: دولت در سفر استانی خود به خراسان رضوی اعلام کرد که از رکود خارج شده‌ایم اما این مشکل تا زمانی که منابع در اختیار تولید و صنعت قرار نگیرد، همچنان وجود خواهد داشت.

"روح‌الله عباس‌پور" سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در گلایه‌ای نسبت به دولت بیان داشت: با توجه به اینکه پایه اقتصاد تولید بوده و همچنین روند کاهش قیمت نفت، از دولت انتظار داریم به اقتصاد مقاومتی اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

نماینده بوئین زهرا و آوج اظهار داشت: مجلس در بودجه سال 93 در بند "د" تبصره 5 که مربوط به صندوق توسعه ملی است و همچنین در بند "ه" 10 درصد برای صنعت و 10 درصد برای کشاورزی تخصیص داده تا این بودجه صرف حمایت از تولیدگران شود که متأسفانه هنوز به صورت جدی در اختیار آنها قرار نگرفته است.

وی در ادامه تصریح کرد: دولت در سفر استانی خود به خراسان رضوی اعلام کرد که از رکود خارج شده‌ایم اما این مشکل تا زمانی که دولت منابع را در اختیار تولید و صنعت قرار ندهد، همچنان وجود خواهد داشت و امروز شاهدیم که 60 درصد از مشکلات تولیدکنندگان به خصوص در بخش صنعت مسئله نقدینگی است.

عباس‌پور در ادامه افزود: دولت به منظور کنترل تورم مانع ورود نقدینگی به حوزه تولید شده است در صورتی که ارتقای سطح تولید می‌تواند تورم را در کشور کنترل کند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: دولت 10 هزار میلیارد ریال بودجه از محل هدفمندی یارانه‌ها که در سال 93 توسط مجلس تصویب شد را باید در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌داد که هنوز هیچ پولی را در اختیار آنها قرار نداده و مسلما اگر این امر میسر نشود، نمی‌توان گفت که از رکود خارج شده‌ایم.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.