یک کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه کشورهای ذی‌نفوذ تاثیرات زیادی بر عدم عضویت اسرائیل در NPT گذاشته‌اند، اظهارداشت: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در رابطه با اقدامات اسرائیل فقط اظهار ناراحتی می‌کنند.

سعدالله زارعی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در رابطه با شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی اظهار داشت: شهرک‌سازی اسرائیل از سوی کشورهای اروپایی و آمریکا غیر قانونی اعلام شده است، در ضمن این عمل خلاف قطع‌نامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است.
 
وی در ادامه افزود: رژیم صهیونیستی مطمئن است که اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها برخلاف جهت راهبردهای نظامی و اهداف آن‌ها، اقداماتی انجام نخواهند داد.
 
زارعی با تأکید بر این که آمریکایی‌ها و اروپاییان در رابطه با اقدامات اسرائیل فقط اظهار ناراحتی می‌کنند، گفت: اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها با گسترش شهرک‌سازی اسرائیل مخالفت نمی‌کنند زیرا هزینه‌ای از سوی آن‌ها برای انجام شهرک‌سازی صرف نمی‌شود.
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه در رابطه با عدم عضویت اسرائیل در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهار داشت: در صورت تمایل آژانس اسرائیل مجبور به عضویت در NPT است البته نقش بعضی کشورهای در این رابطه از اهمیت خاصی برخوردار است و باید کشورهای ذی‌نفوذ در شورای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصمیم قاطع بگیرند.
 
وی با تأکید بر این که کشورهای عضو شورای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید در اجرای تصمیماتشان متعهد باشند، افزود: در این شرایط رژیم صهیونیستی چاره‌ای جز پیوستن به NPT را ندارد.
 
زارعی بیان کرد: بسیار دور از ذهن است که آمریکا و انگلیس حاضر باشند در جلسه‌ای که درباره اعمال محدودیت علیه برنامه هسته‌ای رژیم صهیونیستی باشد، شرکت کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار