"عبدالقادر عزوز" مشاور نخست وزیر سوریه در اظهاراتی ایران را حامی واقعی ملت سوریه دانست و تاکید کرد که راه حل سیاسی کلید اساسی حل بحران سوریه است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "عبدالقادر عزوز" مشاور نخست وزیر سوریه  در گفتگو با شبکه تلویزیونی العالم از دمشق درباره سفر نخست وزیر سوریه به تهران گفت: سفر نخست وزیر سوریه به جمهوری اسلامی ایران به معنای دیدار دوستان، برادران و متحدان راهبردی در محور مقاومت است. این سفر در این دوره زمانی دارای پیام های مختلف است و امروز شاهد صحت دیدگاه ایران و سوریه دال بر این هستیم که گروه موسوم به ائتلاف بین المللی توجه جدی به مبارزه با تروریسم ندارد.

وی افزود: ایران و سوریه تاکید دارند راه حل سیاسی کلید اساسی حل بحران سوریه است و چاره ای جز این وجود ندارد و باید سوری ها با  گفتگو به این مشکلات پایان دهند. موضع جمهوری اسلامی ایران برای همگان روشن است و این کشور نگاه واحدی به همه طرف ها دارد و از زمان آغاز بحران سوریه بر راه حل سیاسی این کشور تاکید کرده است ولی کینه توزی برخی طرف‌های منطقه‌ای و بین المللی و اصرار بر گزینه نظامی باعث به درازا کشیدن بحران در سوریه شده است و اجازه نمی‌دهد راه حل سیاسی به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: ایران با موضع صادقانه و حامیانه خود نقش بزرگی در تقویت مقاومت ارتش و ملت سوریه داشته است و همه سوری ها به این مسئله واقف هستند. 

 عزوز گفت: سوریه و ایران در طی ده ها سال گذشته بر استقرار ثبات و امنیت در منطقه به عنوان یکی از اهداف منشور سازمان ملل تاکید دارند. ایران و سوریه مخالف هر طرح تجزیه در منطقه هستند و دو کشور می دانند اسرائیل تنها رژیمی بوده که دشمن ملت های منطقه است و شمار زیادی از گروه های تروریستی در منطقه مجری سیاست های اسرائیل برای تجزیه کشورهای منطقه هستند. دولت های ایران و سوریه مقاومت ملت های خود را در برابر این توطئه‌ها و تجاوز در عرصه های اجتماعی و اقتصادی تقویت می کنند.

عزوز درباره احتمال از سرگیری گفتگوها میان گروه‌های مختلف سوری گفت: جمهوری اسلامی ایران از نخستین روزهای بحران در سوریه کنفرانسی را با حضور گروه های مختلف سوری تشکیل داد و در این کنفرانس شخصیت‌های مخالف داخلی و مقامات دولتی حضور داشتند و سپس کنفرانس‌های مختلف برگزار شد. ایران حامی کنفرانس دوستان سوریه است و مانند برخی کشورها حامی کنفرانس دشمنان ملت سوریه نیست.

وی اضافه کرد: ایران در تعامل با شمار زیادی از گروه های مخالف سوری موضع گشایشی دارد و این موضع تهران بر اساس اصول ثابت ملی سوریه است و این موضع تهران می تواند در آغاز روند و گفتگوها میان طرف های مختلف سوری تاثیرگذار باشد. ایران بارها تاکید کرده است باید این گفتگو میان گروه های سوری باشد و نباید هیچ قدرت منطقه ای و بین المللی در این گفتگوها دخالت کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار