عضو هیئت مدیره خانه معدن گفت: قرار بود دبیرخانه ای در معاونت امور معادن وزارت صنعت ایجاد شود تا معاونت راسا استعلام های مربوط به معدن را انجام دهد تا متقاضی دیگر به ادارات مختلف ارجاع داده نشود ولی هنوز این اتفاق نیفاتده است

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا معصومی در نشست خبری با بیان اینکه در ایران 450 معدن فعال خاک‌های صنعتی وجود دارد که اشتغال 7 تا 8 هزار نفری را منجرشده است، اظهار داشت: کمیته خاک‌های صنعتی خانه معدن پنج سال پیش ایجاد شده و در حال حاضر نیز حدود 75 درصد تولیدکنندگان در قالب این کمیته مشغول به فعالیت هستند.

وی اظهار داشت: تحریم های داخلی محدودیت های بسیاری را برای حوزه معدن به وجود آورده است که این موانع مانع حضور سرمایه گذار داخلی و خارجی می شود.

عضو هیئت مدیره خانه معدن در خصوص حقوق دولتی معادن افزود: باید بخشی ازحقوق دولتی که از بهره برداران اخذ می شود برای تحقیق و توسعه، بخشی برای کمک به سازمان نظام مهندسی، بخشی برای اکتشاف و زیرساخت و ... در نظر گرفته شود.

معصومی تصریح کرد: با وجود اینکه به زیرساخت ها توجهی نشده اما کماکان حقوق دولتی اخذ می شود.

وی در ادامه اظهار داشت: قرار بود دبیرخانه ای در معاونت امور معادن وزارت صنعت ایجاد شود تا معاونت راسا استعلام های مربوط به معدن را انجام دهد تا متقاضی دیگر به ادارات مختلف  ارجاع داده نشود که هنوز این اتفاق رخ نداده است.

 عضو هیئت مدیره خانه معدن افزود: این اتفاق موجب می شود در صدور مجوزهای اکتشاف و بهره برداری روان سازی شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار