معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی مازندران از فعالیت بیش از 300 بافنده فرش زیرپوشش این نهاد در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ساری به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی مازندران،سعادت گفت: در حال حاضر بیش از 300 بافنده فرش در زمینه فرش و تابلو فرش با دریافت تسهیلات اشتغال و تحت نظارت کارشناسان این نهاد مشغول بافت فرش هستند.

وی افزود: امسال نیز تاکنون 35 تخته فرش بافته شده مددجویان با هماهنگی مرکز بازرگانی کمیته امداد به فروش رسیده و مبلغ آن به خانواده تحویل داده شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد مازندران با اشاره به اینکه قالیبافی شاخه‌ای از مشاغل خانگی است،تصریح کرد : همه مددجویانی که تمایل به فعالیت در زمینه تولید فرش دستباف داشته باشند می‌توانند با هماهنگی حوزه اشتغال کمیته امداد شهرستان برای آموزش رایگان نسبت به واگذاری تسهیلات در زمینه اجرای طرح اقدام کنند.

سعادت گفت: درآمد حاصل از فرش دستباف بسته به نقشه فرش، متراژ، نوع مواد اولیه، میزان سرعت عمل بافنده و وقت‌گذاری می‌تواند درآمدزایی مناسب، متناسب با میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته و درآمد حاصله به بافندگان فرش برگشت داده می‌شود.

بگفته وی در حال حاضر شهرستان‌های گلوگاه، ساری، سوادکوه، قائمشهر و بابل بیشترین فعالیت را زمینه بافت فرش در سطح استان دارند.

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.