استاد حوزه و دانشگاه گفت: اربعین اباعبدالله الحسین (ع) روز تکامل نهضت حسینی است.

به گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران؛حجت‌الاسلام غلامرضا صفایی در پنجمین یادواره 14 شهید روستای سلیاکتی از توابع بخش مرکزی شهرستان نور بیان داشت: خداوند در قرآن پرونده خاصی برای شهدا گشوده است و آیات و روایات فراوانی درباره شهدا داریم.
 
وی تصریح کرد: جهان مدیون شهدا در طول تاریخ است و تاریخ به‌ وسیله شهیدان شناخته می‌شود؛ کلمه مرده درباره شهید کلمه باطلی است، زیرا حیات شهیدان همه‌جانبه است.
 
این استاد حوزه با اشاره به کلام قرآن که می‌فرماید «هرگز به خیر و نیکی نمی‌رسید مگر اینکه آنچه را دوست دارید انفاق کنید»، خاطرنشان کرد: شهیدان جان عزیزشان را در راه احیای دین اسلام و اهتزاز پرچم عدل الهی و برای تاسیس انقلاب جهانی اسلامی به‌ دست گرفتند و از این رو در تاریخ جاودانه‌اند.
 
صفایی با اشاره به اهمیت خاک کربلا و شفابخش بودن آن، ابراز داشت: کعبه حرم خداست و تا ابد حریم امن است، اما خدای متعال خاک مکه را محل شفا قرار نداد، بلکه زمین کربلا را حرم امن قرار داد و خاکش را شفا قرار داد، زائرش را از نظر مقام به جایی رساند که تمام محشر به کربلایی‌ها غبطه می‌خورند، قبل از آنکه خداوند به زائران حرم خود التفاتی داشته باشد به زائران حرم کربلا توجه دارد.
 
این استاد حوزه و دانشگاه در پایان با بیان اینکه انبیا، علمای ربانی و شهدا سه گروهی هستند که در قیامت صاحب شفاعتند، تاکید کرد: اربعین اباعبدالله (ع) روز تکامل نهضت حسینی است، اگر انسان چهل روز در این دانشگاه چهل روزه وارد شود خداوند چشمه‌های معرفت را از قلبش به زبانش جاری می‌سازد.

منبع:فارس
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.