دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش گفت: شورای عالی مرجع اصلی قانون گذاری آموزش و پرورش است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از شورای عالی آموزش و پرورش ، مهدی نوید ادهم، در جلسه هماهنگی و هم اندیشی، "اجرای برنامه های نظارتی دبیرخانه شورای عالی آموزش وپرورش" با تاکید براین که همه اعضای کمیسیون های شورای عالی به همراه منتخبان ستادی که عضو کمیته نظارت وارزشیابی هستند می توانند باهمکاری وهمیاری،به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این امر مهم و جدی نظارت موثر داشته باشند،تصریح کرد: در ماموریت های شما در مناطق برای بررسی حسن اجرای مصوبات شورای عالی آموزش وپرورش، دو ماموریت و برنامه کاری مشخص شده است که یکی، رصد چگونگی برخورد مجریان و اجرای قوانین و دیگری، شناسایی خلاء های قانونی است.
 
وی افزود: ما به افزایش قوانین فکر نمی کنیم،حتی در مواردی قانون زدایی را نیزمد نظر داریم که این مساله می تواند در ماموریت های نظارتی شما مورد توجه قرار گیرد.
 
نوید ادهم، با اشاره به این که شورای عالی مرجع اصلی قانون گذاری برای آموزش وپرورش کشوراست،خطاب به حاضران درجلسه خاطرنشان کرد:در ماموریت خود،ضمن رصد کردن قوانین موجود، میزان کارآیی و اثربخشی آنها را نیز مشخص سازید. 

دبیر کل شورای عالی آموزش وپرورش متذکر شد: ناظران باید ضمن رصد کلان نظام آموزش وپرورش، خط مشی های مورد نیاز امروز آموزش و پرورش و همچنین 5 تا 10 سال آینده را برای رسیدن به وضع مطلوب وبهتر مشخص کنند.

وی افزود: مهارت آشنایی با قوانین از ضرورت های کار ناظران است و ناظران باید مسایل کلان آموزش وپرورش را بدانند وآنها را تحلیل کنند.

نوید ادهم، با تاکید براین که از اصلی ترین مهارت های کارشناسان وناظران اعزامی،علاوه برمهارت آشنایی با قوانین،داشتن نگاه راهبردی واستراتژیک است،گفت: آنها باید بتوانند موضوعات درهم تنیده وکلان سیستم را ببینند.

وی تاکید کرد: نگاه ناظران باید یک نگاه استراتژیک به مسایل آموزش وپرورش وکل سیستم آموزشی را رصد نمایند و با دیدگاه،شناخت وتحلیل خود را درراستای سپهر معرفتی آموزش وپرورش قرار دهند.

وی کار ناظران را پیچیده ومهم دانست وافزود: شما باید در جریان فعالیت خود،به طور کلی،روحیه و میزان درک وتعامل قانونی هر منطقه وفرهنگ تحول خواهی آنان را بشناسید که این مهمتر و موثرتر از نظارت و بررسی نحوه اجرای هریک از مصوبات شورای عالی آموزش وپرورش است.

نوید ادهم از کارشناسان وناظران دبیرخانه شورای عالی خواست در هر منطقه میزان فرهنگ تحول خواهی را بسنجند  و به دنبال این باشند که آیا مجموعه به سمت تحول بنیادین پیش می رود؟ و مشکلات وموانع در مسیر اجرای مفاد سند تحول بنیادین چیست؟

انتهای پیام/
برچسب ها: آموزش ، قانون ، شورای عالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار