از این پس طرف‌های ایرانی و روسی در توسعه و پیشرفت بازی‌های آیینی و ورزش قومی که جزو جدایی ناپذیر میراث ناملموس مردم ایران و قفقاز به شمار می‌رود کوشش خواهند کرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ فدراسیون‌های پهلوانی و زورخانه‌ای جمهوری اسلامی ایران و بازی‌های آیینی و ورزش‌های قومی روسیه تفاهم نامه همکاری منعقد کردند.

این تفاهم نامه 6 دسامبر 2014 میلادی (15 آذرماه 1393) در شهر مسکو و به امضای فرهاد طلوع کیان (رییس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای جمهوری اسلامی ایران) و الکسی والرییویچ کیلاسوف (رییس فدراسیون بازی‌های آیینی و ورزش‌های قومی روسیه) رسیده است.

از این پس طرف‌های ایرانی و روسی در توسعه و پیشرفت بازی‌های آیینی و ورزش قومی که جزو جدایی ناپذیر میراث ناملموس مردم ایران و قفقاز به شمار می رود کوشش خواهند کرد.

حمایت‌ یکدیگر در اجرای طرح‌های آموزشی، فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و تجاری در حوزه توسعه بازی‌های سنتی و ورزش قومی هر دو کشور از دیگر مباحث مورد توافق در این تفاهم نامه می باشد.

شایان ذکر است این تفاهم نامه فاقد محدودیت زمانی است که در آن طرفین یکدیگر را به عنوان شریک استراتژیک پذیرفته و برای حضور و مشارکت در بازی‌های آیینی در قلمروی فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران به کمک نهادهای دولتی،سازمان های غیرانتفاعی و سایر کشورها به یکدیگر یاری خواهند رساند.

خاطرنشان می‌گردد توافق نامه مذکور توسط حمیدرضا اعرابی (دبیر فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای ایران) با الکسی والرییویچ کیلاسوف (رییس فدراسیون بازی‌های آیینی و ورزش‌های قومی روسیه) تبادل گردید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار