درویش‌زاده گفت: ذی نفع نبودن محتشمی به عنوان نایب رئیس غرب آسیا باعث روی کار آمدن کشورهای عربی در کنفدراسیون ژیمناستیک شد و کسب کرسی را از دست دادیم.

جعفر درویش‌زاده رئیس فدراسیون ژیمناستیک در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران بیان داشت: در سال 1372 از سوی فدراسیون مسابقات ژیمناستیک کشورهای غرب آسیا را برای نخستین بار برگزار کردیم و ما بنیان اصلی و قهرمانی غرب آسیا را در مشهد تشکیل دادیم، که آن زمان به بعد ریاست کنفدراسیون غرب آسیا، بدون انتخابات و رای گیری در اختیار ایرانی‌ ها بود.

وی افزود: متاسفانه در این دوره از انتخابات محتشمی نایب رئیس قبل، تسلیم کشورهای عربی شد، و در نشستی که با کشورهای آسیا داشتند به توافق رسیدند که رای‌گیری به صورت منطقه‌ای انجام شود و ما در بین 9 کشور، فارسی زبان بودیم و می‌توان این را یک برنامه از قبل طراحی شده دانست.

درویش‌زاده تصریح کرد: محتشمی می‌توانست زمانی که این پیشنهاد مطرح شده بود، باید به عنوان اعتراض آنجا را ترک می‌کرد یا حتی همان‌ روز به ما یا وزارت ورزش این تصمیم را اطلاع می‌دادند و اصلا حضور پیدا نمی‌‌کردیم و همچنین محتشمی در دوران حضورش به عنوان مسئول هیچ فعالیتی نداشتند و کشورهای غرب آسیا عملکرد وی را زیر سوال بردند و این باعث کوتاه شدن دست ایران در کنفدراسیون و روی کار آمدن عرب‌ها شد.

وی اظهار داشت: در رشته‌های ایروبیک ژیمناستیک و برای همه (firall)، کشورهای عربی فعالیتی نداشتند، عباسعلی توانا و هادی قاسمپور توانستند رای بیاورند و عضو کمیته شوند. رئیس فدراسیون ژیمناستیک در ادامه افزود: محتشم برای اینکه به عنوان کاندید اعزام شود مخفیانه به وزارت ورزش و جوانان نامه‌ای فرستاد اما از آنجا که انتخاب کاندیدا در اختیار فدراسیون بود وی نتوانست کاری از پیش ببرد و متاسفانه محتشم کار اجرایی برای ژیمناستیک انجام نداد و فقط سمت داری می‌کرد به طوریکه بدون مجوز از شورای برون مرزی به کره رفتند.

وی در خصوص حضور طاهر علوی در المپیک ریو بیان داشت: پیگیری حضور ایشان در مرحله اقدامی است و علوی بالاترین سطح داوری را در ایران و حتی سطح آسیا را دارد و ما از ایشان حمایت‌های لازم را داریم تا نخستین دارو را برای قضاوت اعزام نماییم، البته داوران زیادی هستند که با استعدادهای خاص خود و شرکت در کلاس‌های داوری و مسابقات world cup به سطح بالایی رسیدند.

وی ادامه داد: مسابقات رسمی که تاکنون برگزار شد، بسیاری از داوران را با هزینه خودمان اعزام کردیم و طاهر علوی در برخی موارد با هزینه شخصی خود و نیز هزینه فدراسیون آسیا در کلاس‌های داوری و مسابقات شرکت نمودند.

وی درباره افزایش سطح ژیمناستیک در ایران اظهار کرد: برای رشته‌های پایه حمایت از سوی دولت باید صورت گیرد تا در مسابقات خروجی‌های زیادی از ایران داشته باشیم اما در حال حاضر وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک جلوتر از دولت با امکاناتی که در اختیار داشته انجام داده و این را در مسابقات اینچئون مشاهده کردیم و لازم به ذکر است که حمایت تنها وظیفه وزارت و کمیته ملی نیست و دولت در تقویت این رشته‌های پایه نقش بسزایی می‌تواند با تاسیس سالن‌ها، آکادمی ژیمناستیک و ... داشته باشد و مخاطبین خیلی فعال‌تر می‌شوند.

در پایان درویش‌زاده در خصوص دریافت ورودی مسابقات اذعان داشت: شاید دریافت و چه از باشگاه‌ها و تیم ها، تعداد شرکت کنندگان را کاهش دهد اما این مصوبه از سوی وزارت ورزش و جوانان است که فدراسیون هیچ گونه هزینه‌ای را برای برگزاری مسابقات تقبل نکند چنانچه بدون دریافتی مسابقات لیگ را برگزار کنیم در بخش داوری، پشتیبانی و تدارکات به شکل خواهیم رسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار