فیلم مستند پرتره شهید حسین املاکی به کارگردانی محمدرضا نیازی و تهیه کنندگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی کلید خورد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت؛مرتضی رزاق‌کریمی قائم مقام مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی درباره تولید این فیلم گفت: یکی از اهداف مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید فیلم هایی درباره شهدا است و این مهم به طور عملی در دستور کار مرکز قرار دارد.

وی افزود: طرح ساخت فیلم مستند درباره سردار شهید حسین املاکی قائم مقام لشگر۱۶قدس گیلان چندی پیش توسط محمدرضا نیازی مطرح شد و پس از به تصویب رسیدن در شورای فیلمنامه، بودجه‌ای برای تولید آن در نظر گرفته شد و پس از آن محمدرضا نیازی به عنوان کارگردان پرتره مستندی از این شهید هشت سال دفاع مقدس را کلید زد.

وی با اشاره به رشد کیفی طرح های ارائه شده به این مرکز گفت: یکی از اتفاق های خوب در عرصه سینمای مستند رشد دیدگاه مستندسازان و انتخاب موضوع و پرداختن به آنها است و خوشبختانه ساخت پرتره از قهرمان آفرین‌های جوانان این سرزمین در سال های دفاع مقدس از مهمترین دستاوردها در این حوزه است.

شهید حسین املاکی در سال ۱۳۴۰ در روستای کولاک محله در شهرستان لنگرود و در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد و پس از گذراندن دوران تحصیلی خود در سال ۵۸ موفق به دریافت دیپلم در رشته بهداشت محیط شد. شهید حسین املاکی در عملیات‌های متعددی از قبیل والفجر مقدماتی، والفجر ۱، والفجر ۴، والفجر ۶، والفجر ۸، والفجر ۹ حضور داشته است و در ۹ فروردین سال ۶۷ در عملیات والفجر ۱۰ به شهادت رسید.


انتهای پیام

برچسب ها: گیلان ، تولید ، فیلم ، مستند ، شهید ، املاکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.