مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران گفت: رفتارهای هنجارشکنانه صرفا با صدور بخش‌نامه و دستور العمل اصلاح نخواهند شد و افراد باید به درجه‌ای برسند که احساس کنند چه رفتاری در شأن دانشگاه است.

"جعفر گل محمدی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به وظایف دانشگاه‌ها برای تربیت نیرویی متعهد اظهارداشت: دانشگاه‌ها وظایف مهمی در این زمینه به عهده دارند اولین وظیفه هر دانشگاه تولید علم است که این اقدام در مدرسه صورت نمی‌گیرد و مختص دانشگاه است، دومین وظیفه تربیت انسان متخصص و فن‌آور است و سومین وظیفه تربیت انسان آکادمیک است.
 
وی چهارمین وظیفه را تربیت‌، هدایت و مدیریت جامعه به وسیله دانشجو دانست و ادامه داد: دانشجوی تربیت شده به وسیله دانشگاه باید بتواند به ارائه راه حل برای مسائل جامعه بپردازد.  

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در ادامه با اشاره به اینکه تربیت انسان‌هایی که حداقل ساختارشکنی را داشته باشند منوط به عملی شدن وظیفه سوم دانشگاه یعنی تربیت انسان آکادمیک است تصریح کرد: علمی شدن این اتفاق به شکل‌گیری تشکل‌های آکادمیک در دانشگاه‌ها برمی‌گردد یعنی هنجارهای جامعه باید برای فرد در این تشکل‌ها نهادینه شود و فرد برای جامعه‌پذیری به‌ وسیله تشکل‌های دانشجویی آماده شود.

گل محمدی ادامه داد: جلوگیری از رفتارهای هنجارشکنانه صرفا با صدور بخش‌نامه و دستور العمل اصلاح نخواهد شد و فرد باید به درجه‌ای برسد که احساس کند چه رفتاری در شأن دانشگاه است و چه رفتاری دور از شأن این جایگاه است.
 
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در پایان خاطر نشان کرد: وظیفه اصلی ما در دانشگاه‌ها تربیت نیروی آکادمیک است که متأسفانه هنوز در این زمینه توفیق چندانی نداشته‌ایم چرا که  تربیت انسان آکادمیک باید از مدارس شروع شود وقتی ما در مدارس، پرورش را فراموش کرده‌ایم و فقط به دنبال آموزش آن هم از نوع تست‌زنی برای ورود به دانشگاه هستیم شرایط همان است که امروز شاهد آن هستیم وبرطرف شدن این خلاء تلاش روزافزون مسئولین آموزش و پرورش را علاوه بر آموزش عالی طلب می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار