بهاي نفت که به زير 60 دلار در هر بشکه رسيده است، روز جمعه در بازار آسيا تحت تأثير فراواني عرضه و چشم‌اندازهاي تقاضاي اندک، باز هم کاهش يافت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه از سنگاپور، در معاملات امروز صبح بازار آسيا، هر بشکه نفت خام سبک شيرين آمريکا (وست تگزاس اينترمديت) براي تحويل در ماه ژانويه با 86 سنت کاهش، 59 دلار و نه سنت معامله شد. بهاي هر بشکه نفت خام برنت درياي شمال براي تحويل در دوره مشابه نيز 52 سنت کاهش يافت و به 63 دلار و 16 سنت رسيد.

مايکل مک‌کارتي از سي ام سي مارکتز در سيدني اعلام کرد بهاي نفت -که از ماه ژوئن بيش از 40 درصد از ارزش خود را از دست داده است-، به نظر نمي رسد در حال حاضر هيچ مجالي پيدا کند و گمان نمي رود وضعيت تا پيش از پايان سال تغيير کند مگر اينکه سطح توليد کاهش قابل توجهي پيدا کند يا در عرضه اختلال ايجاد شود.

نفت خامي که در بازار نيويورک معامله مي شود، 44 درصد از ارزش خود را در مقايسه با اواسط ماه ژوئن که به اوج خود (106 دلار و 91 سنت ) رسيده بود، از دست داده است.

بهاي نفت از عرضه مازاد در مقايسه با تقاضا و افزايش توليد آمريکا رنج مي برد و شرايط نامساعد اقتصادي در ژاپن و اروپا همينطور کند شدن رشد اقتصادي جهان اجازه جذب اين توليد مازاد را نمي دهد.

مايکل مک‌کارتي خاطر نشان کرد با اين حال بهاي نفت با رسيدن زير 60 دلار در هر بشکه، احتمالا مقاومت بيشتري نشان خواهد داد و از سرعت کاهش کاسته خواهد شد.

پنجشنبه، در پايان معاملات بازار نيويورک، هر بشکه نفت خام وست تگزاس اينترمديت با 99 سنت کاهش، 59 دلار و 95 سنت معامله شد که پايين‌ترين سطح در پنج سال گذشته بود.

در بازار لندن نيز هر بشکه نفت خام برنت درياي شمال براي تحويل در دوره مشابه به پايين‌ترين سطح از ژوييه 2009 رسيد و 63 دلار و 68 سنت فروش رفت.

برچسب ها: دلار ، بازارآسیا ، نفت خام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار