نقشه جدید را پائول شنک (Paul Schenk)، دانشمند تیم تصویربرداری کاسینی مستقر در موسسه ماه و سیاره‌ی در هوستون تولید کرده است.

 به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ اوایل دهه 1980 بود که دانشمندان با فرستادن ویجر ها تشنه‌ی دانستن بودند. اگر چه ویجر‌ها تنها نگاهی اجمالی به خانواده‌ی منظومه شمسی و جهان نزدیک انداخت اما یافته‌های آن بسیار ارزشمند تلقی می‌شود.



پس از آن فضاپیمای ویجر 10 سال از عمر خود را صرف جمع آوری تصاویر و داده‌هایی از سیاره‌ی زحل کرد که طی آن نقشه‌های کامل و رنگ بندی‌های واقعی‌تری را به گنجینه‌ی فضایی ما زمینی ها اضافه کرد.



دانشمندان اخیرا کامل‌ترین نقشه جهان را از قمر یخی زحل تهیه کرده‌اند  که رنگ‌های آن برای اولین بار بسیار طبیعی و با کیفیت بالا قابل مشاهده است.




نقشه جدید را پائول شنک (Paul Schenk)، دانشمند تیم تصویربرداری کاسینی مستقر در موسسه ماه و سیاره‌ای در هوستون تولید کرده است.


 

کاوشگر فضایی تحقیقاتی کاسینی-هویگنس به همراه فضاپیمای جستجوگر هویگنس بطور مشترک توسط ناسا و سازمان فضایی اروپا برای کاوش به فضا فرستاده شد به طوری که کاسینی به دور زحل گشته و اطلاعاتی از آن به زمین مخابره می‌کند ولی هویگنس یک فضاپیمای کوچک بود که از کاسینی به سمت قمر زحل یعنی تیتان فرستاده شد و اطلاعاتی از سطح آن کسب و به زمین مخابره کرد.



نام این دو فضا پیما از دو منجم شهیر جیوانی کاسینی و کریستین هویگنس گرفته شده‌ است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار