تحصن اعتراض‌آمیز دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد واحد قشم در حالی هفته سوم خود را پشت سر می‌گذارد که این دانشجویان پاسخ مناسبی از رئیس دانشگاه آزاد دریافت نکرده‌اند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، سه هفته است که تحصن اعتراض‌آمیز دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد واحد قشم مقابل سازمان مرکزی دانشگاه آزاد با بی‌توجهی رئیس دانشگاه آزاد مواجه است. این در حالی است که مطالبات این دانشجویان تنها اختصاص بیمارستانی به آنهاست که از امکانات آموزشی مناسبی برخوردار باشد.

این دانشجویان در سرمای این روزها هفته‌هاست که شهر و دیار خود را ترک کرده‌اند و به امید شنیدن پاسخی مناسب به تهران آمده‌اند و همچنان منتظرند تا مسئولی از ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد بیرون بیاید و پای درد و دلشان بنشیند. اما تاکنون چنین چیزی محقق نشده است. مسافرخانه‌های شهر این روزها پذیرای این دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه آزاد قشم است.

می‌گویند شش ماه از دیگر دانشجویان همدوره‌ای خود عقب افتاده‌ایم به دلیل اینکه نتوانستیم درس‌هایمان را امتحان بدهیم و مجبور به حذف درس شده‌ایم.

یکی از دانشجویان تحصن کننده می‌گوید دانشجوی واحد علوم و تحقیقات هستیم و ما را از واحد تهران به واحد بندرعباس منتقل کرده‌اند تا از امکانات بهتری بهره‌مند شویم. حال که به قشم رفته‌ایم می‌بینیم که هیچگونه امکانات آموزشی در اختیار ما نیست و یک بیمارستان در اختیار دانشجویان قرار داده شده که جنبه آموزشی ندارد و مجوز لازم را از وزارت بهداشت کسب نکرده است.

دانشجویان متحصن از صحبت با خبرنگاران بیم دارند. چرا که مسئولان دانشگاه آزاد آنها را تهدید کرده‌اند که "پل‌های پشت سر خود را خراب نکنید؛ اینگونه کارها آینده پزشکی شما را خراب می‌کند" می‌گویند ما چیز زیادی نمی‌خواهیم؛ خواسته ما داشتن امکانات آموزشی است که آن را حق خود می‌دانیم.

براساس این خبر این وقایع در حالی در دانشگاه آزاد اتفاق می‌افتد که دانشجویان فشارهای افزایش شهریه‌ها را هم متحمل شده‌اند و این انصاف نیست که با تحمیل شرایط سخت کمترین امکانات در اختیارشان قرار گیرد. اینها دانشجویانی هستند که در آینده جان و سلامت جامعه را به دست خواهند گرفت آیا باید برای داشتن اقل‌ترین امکانات آموزشی اینگونه به سختی بیفتند؛ چه کسی پاسخوست؟

انتهای پیام/
برچسب ها: دانشگاه ، پزشکی ، اعتراض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی کشوری
۱۲:۱۲ ۲۰ آذر ۱۳۹۳
من هم دانشجوی پزشکی قشم هستم
اقای میر زاده هیچ جوابی به ما نمیدهند
آخرین اخبار