معاون مدیریت توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌ها گفت: شفاف سازی در خدمات و اطلاعات برای تمام صنعتگران، معدنکاران وتولیدکنندگان و تجار از اولویتهای این وزارتخانه در راستای ارتقا سلامت اداری ومبارزه با فساد است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا)، علی یزدانی با بیان کرد: بکارگیری دولت الکترونیک کمک زیادی به این موضوع می‌کند.

وی گفت: در اسفند ماه سال گذشته به دنبال ابلاغ آیین نامه اجرایی دولت در جهت افزایش رضایتمندی مردم و مبارزه با فساد اداری و اقتصادی کارگروه ارتقاء سلامت اداری و پیشگیری و مبارزه با فساد در وزارت صنعت، معدن وتجارت شکل گرفت.

به گفته یزدانی؛ این کار گروه که هر دو هفته یکبار تشکیل جلسه می‌دهد پی گیری و اجرای قوانین «مبارزه با رشوه» و «ارتقای سلامت اداری» در کنار جلسات شورای فرهنگی، شورای امر به معروف و نهی از منکر و ترویج فرهنگ نماز انجام می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه یادآور شد: پس از انتصاب اعضای کارگروه یاد شده توجه به شناسایی گلوگاه‌ها در مجموعه وزارتخانه با نظرخواهی از معاونتهای تخصصی و رؤسای سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها انجام گرفت.

وی در ادامه گفت: ابتدا ما کارگروه در کل مجموعه وزارتخانه شکل دادیم سپس گلوگاه‌ها را شناسایی کرده و بعد خدمات و فعالیت‌های ارباب رجوع‌دار را شناسایی و در ‌‌نهایت با در راستای دولت الکترونیک و الکترونیکی کردن فعالیت‌ها که مردم بدون نیاز به مراجعه به دستگاه‌ها بتوانند از خدمات مورد نیاز خودشان بهره‌مند شوند؛ را اجرا کردیم.

دبیر کارگروه ارتقاء سلامت اداری و پیشگیری و مبارزه با فساد در وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مرکز نوسازی و تحول اداری وزارتخانه، این رسالت را دارد که این خدمات را شناسایی کرده و حوزه‌های تخصصی آنرا پس از مشورت با معاونتهای تخصصی و تشکل‌ها اجرا نمایند.

وی در ادامه یادآور شد: ‌ در اجرای قانون ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد، تغییر نام پروانه‌های صنعتی، صدور مجوزهای سوخت، تهیه طرح‌های صنعتی و معدنی، صدور پروانه کسب ایثارگران و سایر وظایفی که قبلا وزارتخانه انجام می‌داد که پس از دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت به انجمن‌ها قابل واگذاری است.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت تصریح کرد: در نیمه نخست امسال ۱۴ هیأت تخلفات اداری، بدوی و تجدید نظراین وزارتخانه را فعال کرده و حدود ۷۶ درهیأت‌های یاد شده پرونده مطرح شده و منجر به صدور رأی شده است.

یزدانی در ادامه گفت: مردم، تشکل‌ها و رسانه‌ها و انجمن‌های تخصصی در اجرای قانون ارتقای سلامت اداری و مبازه با فساد بسیار کمک کنننده هستند./

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار