همزمان با برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بزرگ دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور بیش از 500 طرح فناوری مراکز تحقیقاتی ،دانشگاهی و دانشجویی که قابل تجاری سازی تشخیص داده شده اند در قالب قردادهای اجرایی به سازمان ها و نهادهای صنعتی و اقتصادی واگذار خواهند شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛به نقل از پانزدهمین نمایشگاه بزرگ دستاوردهای پژوهش، فناوری: این نمایشگاه از 23 تا 26 آذرماه با حضور و مشارکت صدها مرکز تحقیقاتی، دانشگاهی، پارک های علم و فناوری، پژوهشگاهها و مراکز علمی نقاط مختلف کشور در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار خواهد شد. 

داود خلیلی رئیس اجرایی پانزدهمین نمایشگاه بزرگ دستاوردهای پژوهش، فناوری در این باره گفت: یکی از بخش های مهم این نمایشگاه بخش فن بازار است که در این بخش که دارای بیش از 100 غرفه است ، پژوهش ها و کارهای تحقیقاتی که قابلیت اجرایی دارند ارائه می شود.  
وی افزود: در این بخش پیش بینی می شود در طول چهار روز برگزاری نمایشگاه ده ها قرارداد تجاری سازی طرح های تحقیقاتی صورت بگیرد.

خلیلی اضافه کرد: در پانزدهمین نمایشگاه بزرگ دستاوردهای پژوهش، فناوری که همزمان با بزرگداشت هفته ی ملی پژوهش و فناوری برپا خواهد شد، بیش از 350 مرکز تحقیقاتی و علمی، پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان وابسته به این حوزه، آخرین یافته های علمی، تحقیقاتی و پژوهشی خود را ارائه و به نمایش عموم می گذارند که ارائه 400 محصول پژوهشی و فناورانه جدید مهمترین بخش آن خواهد بود .

دبیر اجرایی پانزدهمین نمایشگاه بزرگ دستاوردهای پژوهش، فناوری گفت: این نمایشگاه در 7 سالن با مساحت 10 هزار متر مربع و حدود 200 غرفه دایر می‌شود که بیش از 100 غرفه مربوط به فن‌بازار، 45 غرفه دانشگاه‌ها، 30 غرفه پژوهشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی هستند.

خلیلی افزود : در این نمایشگاه، هفدهمین جشنواره بتن و زلزله با رویکرد مقاوم سازی و سبک سازی بنا و ساختمان شامل تجلیل از پژوهشهای برتر، تجلیل از مقالات برتر، اساتید برتر و دانشجویان برتر حوزه صنعت بتن کشور و همچنین مسابقات دانشجوئی بتن و زلزله برگزار خواهد شد که برترین ها و برگزیده های این مسابقه از خدمت سربازی معاف خواهند شد.
 
وی اضافه کرد: برگزاری چندیدن سمینار و همایش، کارگاههای آموزشی و نشست های تخصصی با حضور وزرا و مسئولین لشکری و کشوری بخش دیگری از برنامه های جانبی پانزدهمین نمایشگاه بزرگ دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور است.

خلیلی شناسایی توانمندی‏های پژوهش و فناوری دانشگاه‏ها و مراکز تحقیقاتی، شناسایی و معرفی پژوهشگران و فناوران برتر، تجاری سازی یافته‏های پژوهش و فناوری(فن بازار)، فراهم کردن فضای همکاری بین پژوهشگران و فناوران، برقراری ارتباط مراکز صنعتی و تولیدی با مراکز تحقیقاتی و همچنین نهادینه کردن پژوهش و فناوری در سطح جامعه، بخشی از اهداف برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بزرگ دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور اعلام کرد.

پانزدهمین نمایشگاه بزرگ دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور از 23 تا 26 آذرماه هر روز از ساعت 9 تا 16 در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران آماده بازدید علاقمندان خواهد بود.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار