یک کارشناس سیاست خارجی گفت: در شرایط کنونی حضور انگلیس در بحرین به نوعی حلقه‌ای از سیاست‌های آمریکا در منطقه است که آن‌ها مجبورند وارد این حلقه‌های سیاسی شوند.

"سیدجلال فیاضی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به ایجاد اولین پایگاه نظامی انگلیس در بحرین اظهار داشت: انگلیسی‌ها سابقه دیرینه‌ای در حضور مداخله آمیز در کشورهای مختلف را دارند.  
 
وی ادامه داد: در شرایط کنونی حضور این کشور را در بحرین به نوعی حلقه‌ای از سیاست‌های آمریکا در منطقه است که آن‌ها مجبورند از این حلقه‌های سیاستی حمایت کنند.  
 
این کار‌شناس سیاست خارجی تصریح کرد: آمریکا و انگلیس برای بقای حکومت‌های متحد خود در منطقه تلاش می‌کنند، از طرف دیگر با توجه به اینکه کارکرد ایالات متحده در منطقه غرب آسیا دچار فراز و نشیب‌های بسیاری شده است، در نتیجه انگلیسی‌ها به نمایندگی از آن‌ها در تلاشند تا این حضور را در منطقه تثبیت کرده، در نتیجه انعقاد این توافق و ایجاد پایگاه در بحرین را باید در راستای سیاست‌های آمریکا تلقی کرد.  
 
فیاضی بیان کرد: به تعبیری دیگر هدف اصلی ایجاد این پایگاه می‌تواند نجات حکومت‌های متحد غرب باشد، چرا که می‌دانیم بحرین با توجه به ظلم‌هایی که در حق ملت خود روا داشته است، در نظر مردمش از مشروعیت لازم برخوردار نیست، در نتیجه دست به دامن نیروهای خارجی شده است.  
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: می‌دانیم که غرب اکنون با بحران جدی اقتصادی مواجه است، در نتیجه چنین توافق‌هایی می‌تواند به لحاظ اقتصادی به نفع انگلیس و آمریکا باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۹ ۲۱ آذر ۱۳۹۳
انگلیسی های خبیث در سیاست مثل کفتار عمل می کنند . عملا ته مانده های سیاست پلید آمریکا در جهان را آنها تمام می کنند .
آخرین اخبار