دیک چنی در آْستانه انتشار گزارش مربوط به شکنجه‌های انجام شده در دوران ریاست جمهوری جرج بوش علیه مظنونین عملیات‌های تروریستی، مدعی شد: این گزارش یک گزارش مزخرف است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از از روزنامه آمریکایی واشنگتن‌تایمز؛ بر اساس این گزارش، چنی در بخش دیگری از سخنان خود ادعا کرد: شنیده‌ها حاکی از این است که سیا در عملیات خود فراتر از آن چیزی که باید عمل کرده است و درباره اقدامات خود دروغ گفته است. به نظر من تمامی این‌ها مزخرف است. برنامه و اقدامات سیا مجاز بود و سیا قصد نداشت این برنامه را بدون مجوز ادامه دهد. این مسئله از نظر قانونی نیز توسط وزارت دادگستری مورد بررسی قرار گرفت. چنی در ادامه سخنان خود افزود: شیوه‌های استفاده شده توسط دولت بوش مانند استفاده از غرق مصنوعی کاملا توجیه‌پذیر است و به سختی می‌توان آن را مصداق شکنجه دانست.
افرادی که این کار را کرده‌اند شایسته تمجید بسیار هستند. تا آنجایی که به من مربوط است، آن‌ها باید مورد تحسین قرار گیرند، نه انتقاد.  معاون جرج بوش گفت: غرق مصنوعی و یا اقداماتی شبیه به آن کارهای درستی بودند و اگر مجبور بودیم آن را انجام دهیم، دوباره انجام می‌دادیم. وقتی این برنامه را اجرا کردیم، کشور آمریکا امن‌تر شد و دیگر هیچ حمله‌ای علیه کشور انجام نشد، این هدف ما بود. به نظر من دموکرات‌ها با بیان این مطالب می‌خواهند بار دیگر تاریخ را از نو بنویسند. چنی در پایان اظهارات خود گفت: دموکرا‌ت‌ها از این برنامه آگاه بودند، اما شرمنده می‌شوند که به این مسئله اذعان کنند. بنابراین اکنون می‌گویند که دولت قبل حقیقت را نمی‌گوید.

انتهای پیام/
برچسب ها: دیک چنی ، بین الملل ، سیا ، شکنجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار