بطری‌های پلاستیکی تبدیل به عاملی برای آلودگی محیط زیست و تهدیدی جدی برای دریاها و اقیانوس ها شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،در سال‌های اخیر مصرف آب و سایر نوشیدنی‌ها در بطری‌های پلاستیکی یک بار مصرف روند افزایشی در جهان داشته است. آ‌مریکا بزرگترین مصرف کننده بطری‌های پلاستیکی است و سالانه میلیاردها بطری پلاستیکی در چین تولید می‌شود همچنین ایران نیز به دلیل افزایش مصرف بطری‌های پلاستیکی و عدم بازیافت آن با معضل آلودگی محیط زیست مواجه است.
 
پیمان فقیه نوبری کارشناس محیط زیست در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت:‌ بطری های پلاستیکی در آب و خاک مورد تجزیه باکتری‌ها قرار نمی‌گیرند و به راحتی پوسیده  و هضم نمی‌شوند.
 
وی افزود:‌ این بطری‌ها علاوه بر ایجاد آلودگی بصری منجر به مرگ حیات وحش می‌شوند. بطری‌های پلاستیکی توسط پرندگان و آبزیان بلعیده شده و منجر به انسداد روده و در  نهایت مرگ آن‌ها می شود.
 
نوبری ادامه داد:‌ پلاستیک‌های رها شده در خشکی و دریا موجب اشغال زیستگاه‌ها و در نهایت زنجیره غذایی و زیست بوم را مورد تهدید قرار می‌دهند.
 
وی با اشاره به این که بطری‌های پلاستیکی در اثر تجزیه نوری در محیط منتشر و ایجاد آلودگی شیمیایی می‌کنند، خاطر نشان کرد: با توجه به این که پلاستیک‌ها تا 400سال در محیط باقی می‌مانند با افزایش میزان مصرف پلاستیک در جهان دیگر جای خالی برای محیط زیست طبیعی و دریایی باقی نخواهد ماند.

انتهای پیام/
برچسب ها: زیستگاه ، دریایی ، بطری ، محیط ، زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار