وضعیت نا به سامان داخلی و نرسیدن به اهداف منطقه‌ای آمریکا از یک طرف شکست‌های رژیم صهیونیستی از طرف دیگر باعث شده تا ایالات متحده دست به دامن گسترش جریان‌های ضد اسلامی شوند

 به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ "محمدجواد منصوری" سفیر سابق کشورمان در چین طی یادداشتی به بررسی اظهارات جان کری وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر ایجاد پایگاه‌هایی برای آموزش و تجهیز مخالفان سوری در منطقه پرداخت.  
 
متن این یادداشت به شرح زیر است:  
 
در استراتژی دفاعی ایالات متحده آمریکا برای چند دهه آینده، مقابله با اسلام ستیزی به عنوان یکی از محورهای مهم در راستای منافع بین‌المللی آمریکا تعریف شده است، از این روی مقابله با تمامی اقداماتی که مستقیم یا غیر مستقیم با منافع بین‌المللی این کشور در تعارض است، بی چون و چرا با آن به مقابله خواهند پرداخت.

با توجه به نقش حرکت‌های اسلامی در منطقه غرب آسیا و شرق و شمال شرق آفریقا به ویژه با توجه به اهمیت نفت در اقتصاد جهانی و حفظ موجودیت و امنیت رژیم صهیونیستی، مقابله با جریان‌های اسلامی و انقلابی در دستور کار دولت آمریکا قرار دارد، بنابراین دور از انتظار نیست که آمریکا هر روز به طریقی ضدیت خود را با اسلام و مسلمانان، به اشکال مختلف عملی و... نشان دهد.  
 
اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا با توجه به اهداف نظام سلطه سرمایه داری جای تعجب ندارد، بنابراین اگر آن‌ها در هر نقطه زمانی احساس کنند منافعشان در خطر است، بی‌توجه به قوانین انسانی و بین المللی در راستای حفظ منافع اقدام خواهند کرد، چرا که نظام سلطه سرمایه داری برای اجرای برنامه‌های خود هیچ گونه ممنوعیت قانونی را نمی‌پذیرد.  
 
با در نظر گرفتن تمامی این موارد امروز می‌بینیم که وضعیت داخلی این کشور چندان مناسب نیست و براساس آمارهای ارائه شده عدم نارضایتی مردم آمریکا از عملکرد سران این کشور بسیار بالاست، به گونه‌ای که در ماه‌های اخیر آن‌ها نارضایتی خود را به اشکال مختلف از جمله تظاهرات علیه بی‌قانونی و بی‌عدالتی ابراز کردند.  
 
این تظاهرات دولت این کشور را به شدت تحت فشار قرار داده است، به گونه‌ای که باراک اوباما رئیس جمهور این کشور در روزهای اخیر چندین بار پیام‌های ویژه‌ای را به مردم خود داده است که شامل وعده‌های بسیاری می‌شود.  
 
در منطقه خاورمیانه نیز آمریکا وضعیت مناسبی ندارد، چرا که رژیم صهیونیستی نیز از مشکلات روزافزونی برخوردار شده است، از این رو آن‌ها دست به دامن گسترش جریان‌های ضد اسلامی زدند.  
 
جمهوری اسلامی ایران تمامی این مسائل و موضوعات را رصد کرده و تدابیر لازم را برای آن اتخاذ کرده است، همچنین ملت ما نیز در این رابطه از آگاهی خوبی برخوردارند و انتظار داریم که رسانه‌های جمعی در زمینه آگاهی ورزی و تبیین درست موضوعات کوشا‌تر باشد.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: داعش ، آمریکا ، دخالت ، منطقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار