وجود ریل راه آهن در مناطق شهری علی رغم اینکه موجب ارائه خدمات مطلوب به مردم شده اما رعایت نشدن مسائل ایمنی ، مشکلاتی را برای ساکنان محدوده ریل به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛ این موضوع ، حکایت مردم شهر تاکستان است که سالها با آن دست و پنجه نرم می کنند، مشکلی که البته در مناطق دیگر کشور هم وجود دارد که نمونه آن را می توان در اهواز ، دزفول و منطقه هفده تهران جستجو کرد.

یکی از شهروندان تاکستانی می گوید: عبور ریل از داخل شهر موجب دسترسی راحت مردم به ایستگاه شده اما ایمن نبودن طول مسیر ریل ترافیک و خسارت های جانی را هم بهمراه داشته است.

به گفته ی حسین رحمانی، پارسال جوانی بیست و سه ساله در حال عبور از ریل خط آهن با قطار برخورد کرد و جان باخت.

حمیده حیدرعلی یکی دیگر از شهروندان تاکستانی می گوید : خانواده ها قادر نیستند بیست و چهار ساعته از فرزندان خود مراقبت کنند ، زیرا کنجکاوی ، آنان را به بازی در ریل راه آهن می کشاند و حاصل آن هم اتفاقات ناگوار است .

بهمن سعیدی یکی دیگر از شهروندان تاکستان هم آلودگی های صوتی را از آثار عبور ریل راه آهن از داخل شهرها می داند .

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیزده کیلومتر شبکه ریلی از داخل این شهر عبور کرده است می گوید :از سال هفتاد و دو در نامه ای به رئیس جمهور وقت سه مشکل منطقه که یکی از آنها عبور ریل راه آهن بود مطرح شد و خواستار حل آن شدیم.

رحمانی می افزاید: مردم شهرهای بویین زهرا و شال هم از این مسیر عبور می کنند لذا حل این مشکل باید از بلاتکلیفی خارج شود.

وی اضافه کرد : درخواست مردم منطقه جابجایی شبکه راه آهن از داخل شهراست اما اگر نگاه کارشناسی مسئولان احداث زیرگذر و روگذر است باید اعتبارات آن هر چه زودتر تامین شود چون شهرداری به تنهایی نمی تواند این طرح را اجرا کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در این باره می گوید : با تشکیل تیم کارشناسی و بررسی همه دیدگاههای فنی و توقعات مردمی موضوع ایمن سازی محدوده ریل با اجرای طرحهای مختلف از جمله احداث زیرگذر و رو گذر در دستور کار قرار گرفته است .

حبیبی می افزاید : شهر تاکستان به خاطر اینکه در مسیر طرح ملی راه آهن تهران به تبریز قرار گرفته است ، در بررسی مشکل فعلی این شهر هم باید تصمیمات ملی مورد توجه قرار گیرد.

به گفته وی ، برای کاهش ترافیک شهری و افزایش کیفیت خدمات احداث چند زیرگذر و روگذر در محدوده عبور ریل راه آهن ضروری است که تاکنون شش تقاطع پیشنهاد شده که اجرای آن نیازمند حمایت مسئولان راه آهن کشور است.

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران هم در قزوین با بیان اینکه امروزه در بیشتر شهرهای دنیا ، ایستگاههای راه آهن در بهترین نقاط شهری احداث می شود می گوید: سیاست ما هم در راه آهن کشور همین است.

پور سید آقایی می افزاید: متاسفانه با دو خطه شدن خط آهن جدید قم، ایستگاه راه آهن در هفت کیلومتری شهر احداث که موجب نارضایتی مردم و مسئولان این شهر شد لذا در طرح جدید قرار شد این ایستگاه به داخل شهر انتقال یابد .

وی اضافه کرد : برای کاهش مشکلات در ایستگاه تاکستان تلاش می کنیم با اجرای طرح ها و برنامه های مختلف از جمله ساخت زیرگذر و روگذر مشکل برطرف شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد : برای اجرای این طرحها ، پنجاه درصد هزینه ها را تامین خواهیم کرد که به زودی یکصد و پنجاه میلیارد ریال برای ساخت شش تقاطع پرداخت می کنیم .

به گفته پورسید آقایی ، قرار شد برای تسریع در اجرای این طرحها ، بخش دیگری از هزینه ها از محل ماده صد وهشتاد معاونت برنامه ریزی استانداری قزوین تامین شود.

حیدری فرماندار تاکستان هم می گوید: اصلاح و زیباسازی ایستگاههای قطار و اجرای معماری اسلامی در آن ، زمینه استفاده بهتر وبیشتر مردم را از راه آهن فراهم می کند لذا در همین خصوص پنجاه میلیارد ریال اعتبار ، تامین شده است.


انتهای پیام/ش

برچسب ها: یک ، ریل ، مشکل ، قزوین ، تاکستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.