استاندار قزوین با تاکید براینکه نخبگان سیاسی باید نسبت به جامعه احساس مسوولیت داشته باشند، اظهار کرد: نقشه راه توسعه استان در تحقق منویات مقام معظم رهبری در سفر پربرکت شان به قزوین نهفته است.


 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛ روزبه درهشتمین نشست هم اندیشی با احزاب، گروه ها و تشکل های سیاسی استان قزوین رمز نشاط سیاسی احزاب را دوری نمودن احزاب و تشکل های سیاسی از نپرداختن به مسائل حاشیه ای و بالعکس پرداختن به مسائل و نیازهای اساسی روز جامعه دانست

وی با تاکید براینکه باید به دنبال داشتن جامعه ای پویا و با نشاط باشیم، گفت: احزاب و گروه های سیاسی در ایجاد پویایی و نشاط در جامعه سهم دارند و باید به وظایف خود در این زمینه توجه داشته باشند.

روزبه افزود: جریان های های سیاسی قزوین باید به یک بلوغ کافی دست پیدا کنند و در کنار داشتن اختلاف سلیقه در پرداختن به مسایل و مشکلات استان اشتراک نظر داشته باشند و برای حل آنها با کمک همدیگر مشارکت کنند

استاندار با تاکید براینکه سیاسیون قزوین نباید بر سر مسایل حاشیه ای دچار خوداشتغالی شوند و از پرداختن به موضوعات اصلی بازبمانند، افزود: اشکالی ندارد که سیاسی و دارای دیدگاه حزبی بود اما اگر از مسایل اصلی غافل باشیم، همگی آسیب خواهیم دید.

استاندار قزوین با تاکید بر اینکه مسایل و مشکلات زیادی در استان وجود دارد که باید به فکر حل آنها باشیم و برایشان وقت بگذاریم، افزود: مشی ما باید رعایت ادب و احترام به یکدیگر باشد.

روزبه یادآورشد: جریانات سیاسی باید به بلوغ سیاسی برسند و در کنار اختلاف دیدگاه و سلیقه در مسائل استان اشتراک نظر داشته باشند و برای حل آن بکوشند.

استانداربا اشاره به روز دانشچو و تبریک این روز به دانشجویان عنوان کرد::برای حضورچهره های سیاسی دردانشگاههای استان هیچ محدودیتی نداریم و هردانشگاهی که برنامه داشته باشد ما هم حمایت می کنیم و هیچ نگرانی از حضور جناح های سیاسی نداریم زیرا معتقدیم یک جامعه برای رسیدن به پویایی و نشاط باید پذیرای همه نوع دیدگاه باشد.

وی گفت: بنا نداریم کسی را محدود کنیم و استان قزوین آنقدر مشکلات دارد که فرصت نداریم وقتمان را تلف کنیم زیرا اگر شبانه روزی هم کار کنیم باز عقب هستیم و کارهای زیادی داریم که باید انجام شود.

اما در ابتدای این نشست صادق سیاهپوش دبیر جامعه مهندسین استان قزوین گزارش جامعی از وضعیت کشاورزی و صنعتی و مشکلات آب استان ارائه دادو البته در ادامه بحث گران شدن نان هم به این جلسه باز شد.

استاندار قزوین در ادامه با اشاره به موضوع قیمت نان و یارانه ها که در این نشست مورد بحث قرار گرفت، گفت: معتقدم باید روش پرداخت یارانه ها را تغییر دهیم.

وی با بیان اینکه مردم استان سالیانه صدها میلیارد تومان یارانه می گیرند اما به علت کمبود اعتبارات در ساخت دو سد هنوز با مشکل روبرو هستیم، اظهار کرد: باید یارانه به افراد ضعیف و کم استطاعت جامعه اختصاص پیدا کند و باقی هزینه ها برای تکمیل طرح های نیمه تمام عمرانی صرف شود.

استاندار قزوین ادامه داد : در این صورت هم به افراد بی بضاعت کمک شده و هم می توان با عمران و آبادانی بیشتر موجب رشد در بخش های مختلف از جمله کشاورزی و تولید شد و در نتیجه رشد اشتغال و شکوفایی اقتصادی کشور را مشاهده کرد.

همچنین مقرر شد در نشست بعدی نشست هم اندیشی احزاب، گروه ها و تشکل های سیاسی قزوین با استاندارکه ماه آینده برگزار می شود، نقش احزاب در توسعه اقتصادی کشو مورد بررسی قرار بگیرد.


انتهای پیام/ش

برچسب ها: نقشه ، راه توسعه ، رهبری ، سفر ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.