به این وسیله می‌توان هپاتیپ b را تشخیص داد

کیت هپاتیت B وجود ژن این بیماری را در بدن فرد بررسی می‌کند در صورت وجود ژن هپاتیت B در بدن فرد ابتلای وی به این بیماری تشخیص داده می‌شود.

عبدالرضا رشیدی عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات فناوری بن یاخته در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: کیت تشخیصی هپاتیت مجوز تجاری شدن خود را دریافت کرده است این کیت به وسیله ریل تام پی سی آر هپاتیت B را تشخیص می‌دهد.

وی افزود: پس از نمونه گیری از خون بیمار و استخراج RNA، کیت تشخیص هپاتیت B مورد استفاده قرار می‌دهد کیت هپاتیت B وجود ژن این بیماری را در نمونه خون بیمار بررسی می‌کند در صورتیکه زن هپاتیت B در خون بیمار مشاهده گردد ابتلای فرد به این بیماری مشخص می‌شود.

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات فناوری ادامه داد: کیت هپاتیت B برای نخستین بار در ایران ساخته شده است نمونه خارجی این وسیله تولید روسیه است کیت هپاتیت در مقایسه با نمونه خارجی خود  از دقت بسیار بالایی برای تشخیص این بیماری برخوردار است همچنین استفاده از آن نصف نمونه خارجی برای فرد هزینه دارد.

رشیدی با اشاره به ساخت بیوچسب در مرکز تحقیقات بن یاخته اظهار داشت: بیوچسب مانند میکروسکوب و فلورسانت به کار می‌رود در بیوچسب که ژن و آنتی بادی وجود دارد که به وسیله آن می‌توان تصویر تهیه کرد این بیوچسب‌ها در تحقیقات مورد استفاده قرار می گیرد تولید بز تراریخته نیز از دیگر محصولات مرکز تحقیقات فناوری بن یاخته است از شیر این این بز برای تهیه نمونه دارویی استفاده می‌شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار