3 درصد از ایرانیان ناقل هپاتیت B هستند

برآوردها نشان می‌دهند که به طور متوسط حدود 3 درصد افراد جامعه ناقل هپاتیت B هستند که البته این میزان در مناطق مختلف کشور، تا حدودی متفاوت است.

احمد سراوانی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: امروزه هپاتیت یکی از مشکلات مهم بهداشتی و درمانی در جهان است که هزینه‌های مالی و جانی زیادی را موجب می‌شود.

وی گفت: علل و نحوه انتقال هپاتیت و شیوع آن، با توجه به سطح بهداشتی، سنت‌ها، عادات اجتماعی و رفتاری و میزان رعایت اصول اخلاقی و انسانی می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

سراوانی با اشاره به شیوع بسیار بالای هپاتیت به ویژه نوع B آن در جهان، تأکید کرد: در ایران نیز موارد هپاتیت B نسبتاً قابل ملاحظه است و هنوز درصد بالایی از افراد جامعه به این بیماری آلوده هستند.

وی تصریح کرد: برآوردها نشان می‌دهند که به طور متوسط حدود 3 درصد افراد جامعه ناقل هپاتیت B هستند که البته این میزان در مناطق مختلف کشور، تا حدودی متفاوت است.

سراوانی افزود: خوشبختانه با اجرای واکسیناسیون نوزادان و افراد پرخطر در دو دهه اخیر و افزایش سطح بهداشت، موارد ابتلا به هپاتیت B در کشور کاهش یافته است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار