گلستانی فرد گفت: در پانزدهمین نمایشگاه هفته پژوهش 400 محصول پژوهشی ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، فرهاد گلستانی فرد، دبیر پانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی کشور طی سخنرانی در نشست خبری که به مناسبت هفته پژوهش در سالن همایش‌های وزارت علوم برگزار شد، طی سخنرانی گفت:‌باید فرهنگ سازی در زمینه پژوهش برای همکاری و یا ارائه دستاوردها بهترین فرصت در رابطه با بحث پژوهش محسوب می‌شود.

وی افزود: در غرفه‌های هفته پژوهش، محصولات پژوهش و فناوری ارائه می‌شود تا ارتباط بیشتری میان پژوهشگران و سرمایه گذاران صورت گیرد.

گلستانی فرد تصریح کرد: 400 محصول پژوهشی و فناورانه در پانزدهمین نمایشگاه هفته پژوهش ارائه می‌شود.

هفته پژوهش امسال متفاوت از سا‌ل‌های قبل برگزار می‌شود
بختیاری، دبیر پانزدهمین نمایشگاه هفته پژوهش گفت: نامگذاری هفته پژوهش در هریک از روزهای آن نشان دهنده اهمیت هفته پژوهش است.

وی افزود: در 23 آذر ماه زنگ هفته پژوهش با شعار پژوهش، فناوری، مدرسه نواخته می‌شود.

بختیاری تصریح کرد: شعار روز 24 آذرماه: پژوهش، فناوری و صنعت، 25 آذرماه: پژوهش، فناوری و دیپلماسی علمی، 26 آذرماه: پژوهش، فناوری و دانشگاه، کارآفرین و 27 آذرماه، پژوهش، فناوری و اقتدار ملی نامگذاری شده است.

بختیاری تصریح کرد: امیدواریم که بتوانیم در عرصه علم و فناوری و در هفته پژوهش قدم‌های موثر برداشته شود.

حضور فناوران از 7 کشور جهان
متقی طلب گفت: پژوهشگران و فناوران از 7 کشور جهان در پانزدهمین نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری حضور دارند.

مجید متقی طلب، دبیر فن بازار پانزدهمین نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری گفت: در فن بازار امسال 24 مرکز علم و فناوری، 7 دانشگاه، 12 شرکت خصوصی، 6 پژوهشگاه و صندوق سرمایه گذاری و 9 موسسه خدمات تجاری سازی حضور دارند.

وی افزود: همچنین 500 طرح فناوری قابل تجاری سازی در 90 غرفه، نمایشگاه امسال که وابسته به پژوهشگاه‌های وزارت علوم است، حضور دارند.

متقی طلب تصریح کرد: امسال شاهد حضور فناوران برتر از کشورهای هلند، ازبکستان، هلند روسیه، فرانسه، انگلیس و ایتالیا هستیم، همچنین دانشجویان شاغل به تحصیل ایرانی در خارج از کشور جهت برقراری ارتباط بیشتر در نمایشگاه امسال محصولات خود را ارائه می‌دهند.

متقی طلب تصریح کرد: یک گروه 10 نفره از ترکیه، 30 نفر از رایزنان فرهنگی مقیم ایران در نمایشگاه امسال حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: 13 کارگاه آموزشی جهت آشنایی با اصول بازاریابی و تجاری سازی نتایج تحقیقات آینده پژوهشی خود را ارائه می‌دهند.

 جشنواره امسال 21  برگزیده دارد
مظفر شریفی دبیر پانزدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر گفت: برنامه ریزی درخصوص پانزدهمین نمایشگاه تجلیل از فناوران و پژوهشگران در قالب آیین نامه و جدول سیاست‌گذاری در مهرماه با مکاتبه با دانشجویان و پژوهشگران و اساتید آغاز شد.

وی افزود: دبیرخانه این نمایشگاه 8 کمیته تخصصی و 60 داور که از اساتید رشته‌های دانشگاهی هستند، بحث تحلیل از فناوران و پژوهشگران را در مدت 10 روز کاری مورد بررسی قرار دادند.

شریفی تصریح کرد: تعداد 70 دانشگاه و 17 موسسه پژوهشی از وزارت خانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی مختلف در این نمایشگاه حضور دارند که در نهایت 15 فناور برتر، 3 انجمن علمی، 1 قطب علمی و 2 نشریه برتر انتخاب می‌شود که به طور کلی 21 نفر به عنوان برگزیده انتخاب می‌شوند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شعار ما کیفی سازی و توجه به کیفیت و توجه به طرح‌های پژوهشی تقاضا محور است، امیدواریم که بتوانیم اثرگذار تر در مجامع بین المللی حضور داشته باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در رشته‌های مختلف دانشگاهی پژوهشگران برتر انتخاب می‌شوند، چنانچه در رشته فنی مهندسی 3 نفر، علوم پایه 4 نفر، علوم انسانی 2 نفر، علوم کشاورزی 2 نفر، پزشکی 2 نفر و 2 نفر نیز از پژوهشگران برتر انتخاب می‌شوند.





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار