واشنگتن اخبارها در خصوص موافقت «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق با اعطای مصونیت دیپلماتیک به نظامیان آمریکایی در این کشور را رد کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، سفارت آمریکا در عراق بار دیگر خبر برخی رسانه‌های محلی درخصوص موافقت حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق با مصونیت قضایی مستشاران آمریکایی در این کشور را رد و اعلام کرد مقدمات چنین اقدامی در ماه ژوئن گذشته در دوران نخست‌وزیری "نوری المالکی" صورت گرفت.
 
رسانه‌های عراقی، اخیرا به نقل از"استوارت جونز" سفیر آمریکا در عراق اعلام کرده بودند که  حیدر العبادی با مصونیت قضایی نظامیان آمریکایی در عراق موافقت کرده است.
 
سفارت آمریکا با "غیر دقیق" خواندن این خبر، تاکید کرد این تضمین‌ها براساس نامه‌نگاری‌های رسمی بین دولت واشنگتن و دولت نوری المالکی در چارچوب توافقنامه راهبردی در ماه ژوئن گذشته گرفته شد.
 
سفارت آمریکا در ادامه افزود:"این موضوع با نگرشی متفاوت همراه بود. نیروهای آمریکایی در عراق نقش‌های مختلفی ایفا می‌کنند. آمریکا به تضمین‌هایی ازسوی دولت عراق درخصوص امتیازات و مصونیت‌هایی نیاز دارد. این موضوع نیز در متن نامه‌نگاری‌های رسمی بین دو دولت و نیز در توافقنامه همکاری‌های استراتژی آمده است که مبنای قانونی برای مشارکت آمریکا محسوب می‌شود."
انتهای پیام/ض
منبع:تسنیم

برچسب ها: وبگردی ، خبرنگاران ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.