کارگردان فیلم "روایت ناپدید شدن مریم" مطرح کرد:

فیلم‌نامه‌های خوب قربانی بی‌توجهی می‌شود

"محمدرضا لطفی" گفت: فیلم‌نامه‌های خوب فیلم‌نامه نویس‌های بزرگ ما در کشوی میزشان است.

محمدرضا لطفی منتقد سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، گفت: دلایلی که باعث می‌شود فیلم‌نامه خوب ارائه نشود زیاد است؛ عامل اول دستمزد پائین آنها است وقتی فیلم‌نامه نویس برای نوشتن یک فیلم‌نامه خوب حداقل یکسال وقت می گذارد با دستمزدی که از آن بدست می آورد نمی تواند امرار معاش کرده و مجبور می‌شود در طول سال چندین فیلمنامه با کیفیت پائین تر و دستمزد کمتر بنویسد در نتیجه همین فیلم‌نامه تبدیل به فیلم‌های سطح پائین می‌شود.

وی ادامه داد: با گرفتن خلاقیت فیلم‌نامه خوب پیدا نمی شود و این به خاطر این است که یک سری از شوره‌ها و موارد را به هیچ وجه نباید تبدیل به فیلم‌نامه شود و فیلنامه نویس به اجبار دست به تکرار می زند.

این کارگردان اظهارداشت: فیلم‌نامه‌های خوب فیلنامه نویس‌های بزرگ ما در کشو میزشان است.

لطفی عنوان کرد: تعدادی از تهیه کننده‌ها هستند که سواد این کار را ندارند و فقط مقصودشان ساختن فیلم است ولی به کیفیت و اصل قضیه یعنی همان فیلم‌نامه‌های خوب توجه نکرده و به سرعت فیلم را به بازار عرضه می‌کنند.

وی در پایان گفت: قطع ارتباط نویسنده و کارگردان در مرحله تولید فیلم عامل دیگری است که حتما باید این ارتباط وجود داشته باشد چون کارگردان و نویسنده مکمل هم بوده و می توانند به نحو احسن در تولید یک اثر خوب به همدیگر کمک کنند.

 
انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار