چین دارای بزرگترین شرکت های اینترنتی در سراسر دنیا است و این میزان فعالیت اینترنتی در مقایسه با ایالات متحده ، پکن را در صدر اقتصاد در فضای مجازی قرار داده است .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ صندوق بین المللی پول اخیرا گزارشی از آخرین وضعیت اقتصاد جهانی را منتشر کرده است . هنگامی که خروجی واقعی اقتصاد بین المللی را بر حسب کالا و خدمات اندازه گیری کنیم ، مشاهده خواهیم کرد که چین در سال جاری تولیدات چین 17/6 تریلیون دلار بوده و این در حالی است که تولید کالا و خدمات ایالات متحده 17/4 تریلیون دلار . از سال 1872 تا پیش از امسال آمریکا دارای بالاترین و قدرتمندترین اقتصاد جهانی بوده است . 

در سال 2000 تولید آمریکا سه برابر بیشتر از چین بود . رقم واقعی رشد اقتصادی چین بر حسب قدرت خرید حقیقی مردم این کشور عدد 16/5 درصد را ثبت کرده است در حالی که این رقم در مورد آمریکا 16/3 ثبت گردیده است . تولید خالص داخلی چین به ازای هر فرد هنوز به میزانی معادل یک چهارم آن در ایالات متحده است بنابراین چین هنوز با تبدیل شدن به ثروتمندترین کشور دنیا فاصله دارد . 

بر همین اساس صندوق بین المللی پول محاسباتی را با اندازه گیری قدرت خرید مردم انجام داده است . بر همین اساس کالاهای یکسان در بازارهای نیویورک و شانگهای با قیمتی یکسان عرضه می شود . به پیش بینی کارشناسان اقتصادی این انتقال در قدرت اقتصادی جهان ممکن است سالها بطول انجامد . جوزف استگلیتز ، اقتصاددان برجسته و برنده جایزه نوبل پیش بینی کرده است که این انتقال قدرت اقتصادی از آمریکا به چین در سال 2014 روی خواهد داد . 

در ادامه این تحلیل آمده است : پکن موفق شده است در بخش نوآوری و تکنولوژی های نوین نیز گوی سبقت را از ایالات متحده برباید . بعنوان مثال یکی از شرکت های عظیم چینی در زمینه اقتصاد الکترونیکی بازاری آن لاین را برای تجارت ایجاد کرده که دارای خدمات و محصولات متعدد و فراوانی است .

چین دارای بزرگترین شرکت های اینترنتی در سراسر دنیا است و این میزان فعالیت اینترنتی در مقایسه با ایالات متحده ، پکن را در صدر اقتصاد در فضای مجازی قرار داده است . اینکه در جهان امروز تصور کنیم که اینترنت تحت تسلط کامل غرب قرار دارد تصوری کاملا اشتباه است . 

ماهواره فضاپیمای آمریکایی که به گفته کارشناسان آن می تواند تا سال 2030 به مریخ رفته و انسان ها را در سیاره دیگری جز کره زمین مستقر کند در مرحله آزمایش و تست های اولیه قرار دارد . مردم آمریکا تصور می کنند آنها نخستین کسانی خواهند بود که به ماه یا مریخ می روند اما مطمئنا هنگامی که پای آنها به سایر سیارات برسد خواهند دید که چینی ها مدتهاست آنجا را کشف کرده و در آن مستقر هستند . 



انتهای پیام /
برچسب ها: چین ، آمریکا ، روسیه ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۵ ۱۸ آذر ۱۳۹۳
با وجود سیاستمداران احمق و وابسته به صهیونیست های نژاد پرست ، آمریکا در حال فروپاشی است ، این ها می خواستند نقشه خاورمیانه را تغییر دهند ، نقشه خودشان تغییر خواهد کرد .
آخرین اخبار