او را با جشن رمضان می شناسیم و این روز ها اورا روایت گر عظمت حضور مردم در پیاده روی اربعین امام حسین(ع) می بینیم.

به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران؛ او را با جشن رمضان می‌شناسیم. چندسالی هم هست که هر وقت مناسبتی مثل شهادت یا میلاد یکی ائمه اطهار(ع) پیش می‌آید او را در حرم‌های مقدس ائمه می‌بینیم و این روز ها او روایت گر عظمت حضور مردم در پیاده روی اربعین است.

 این گفتگوی کوتاه با کاظم احمدزاده در مراسم عزاداری شهادت حضرت رقیه(س) در منزل ایشان گرفته شد که در ادامه می‌خوانید.

آقای احمدزاده شما در این چندسال اخیر که در پیاده روی اربعین حضور داشتید حضور مردم را چطور دید؟

استقبال مردم از منظر ما که نگاه دوربینی داریم و به دنبال سوژه هستیم بسیار ناب بوده و در عمرم این همه سوژه‌ی خالصانه و عاشقانه ندیدم. در این جاده به زبان خودم می‌گویم، من خدا را دیدم. عشق به خدا و عشق به دردانه‌ی خدا. از کودک شیرخوار تا پیر مردی که توان راه رفتن ندارد و وجب وجب راه می‌رود، تا ملت‌های مختلف آمریکایی، آفریقایی و سوئدی، و این تجمع بی بدیل و جمع چند میلیونی در هیچ کجای دنیا وجود ندارد. من فکر می‌کنم نه تنها من، حتی کسی که تمام عمرش را در این راه برود، نمی‌تواند قطره‌ای از این دریا را بیان کند. تنها چیزی که می‌توان گفت، این است که افراد خودشان باید بیایند و با چشم دل این صحنه‌ها را ببینند و در یک کلام،‌ امان از دل زینب.

چه می‌شود که آقای احمدزاده مجری برنامه‌های مذهبی و مناسبتی می‌شود و در بهترین مکان‌های حرم‌های ائمه (ع) برنامه اجرا می‌کند؟

کاظم احمد زاده افتخار حضور خود در برنامه‌های مذهبی و حضور در عتبات عالیات را مدیون دعای پدر و مادر و صدقه سر مردم می‌داند.

یک خاطره از حضورتان در پیاده روی اربعین برای ما بیان کنید.

کلا من از ماساژ دادن پا اکراه داشتم، یک جایی چادری پیدا کردیم که در آن کسی نبود، به دوستم گفتم این بهترین جاییست که می‌توانیم برویم استراحت کنیم و از دست این‌هایی که پارا ماساژ می‌دهند رها شویم. رفتیم گوشه ای کوله و کیفمان را گذاشتیم و تا نشستیم 4 نفر بر سرما ریختند و خلاصه تن به یکی از آن‌ها دادیم تا پایمان را ماساژ بدهد، وقتی ماساژ پایمان تمام شد، پایم را جمع کردم و جوراب‌هایم را پوشیدم. دو جوان دیگر که آن‌جا ایستاده بودند و تازه وارد چادر شده‌ بودند، احساس کردند که من در نوبتم و به زور شروع کردن به ماساژ دادن پاهای من و هرچه هم به آن‌ها گفتم که پاهایم را ماساژ دادند، قبول نکردند. جالب اینجا بود که آن‌ فرد میگفت که شما ماساژ گرفتی، من که پاهای شما را ماساژ ندادم.

سال گذشته فیلمی از شما پخش شد که مصاحبه با دختری در بین الحرمین بود بگویید چه شد که آن مصاحبه را گرفتید؟

دهه‌ی اول محرم سال گذشته بود که برای گرفتن گزارش رفته بودیم و با کلی گشتن دست خالی برگشتیم ولی در هنگام برگشت، آن دختر بچه و آن مصاحبه اتفاق افتاد که تمام سوالات هم بدون برنامه ریزی و فی البداهه بود، نصیب ما شد.

ودر پایان...

اللهم الرزقنی توفیق زیارت قبر الحسین و توفیق شفاعة الحسین(ع)

در ادامه فیلم مصاحبه در بین الحرمین را ببینید.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار