دبیر ستاد توسعه فناوری نانو از شرکت بیش از 25 هزار دانش آموز در پنجمین المپیاد فناوری نانو خبر داد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سعید سرکار دبیر ستاد توسعه شبکه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم افتتاح  آزمایشگاه‌های دانش آموزی بخش دانش آموزی کشور فنداسیون حرکت آینده کشور است بنابرین اگر قرار است تغییر نگرشی اتفاق بی‌افتد شروع آن باید از بخش دانش آموزی باشد زیرا آغاز این کار در دانشگاه دیر است.
 
وی با اشاره به اینکه بخش دانش آموزی آینده کشور و فنداسیون حرکت نانو به شمار می‌آید افزود: در جشنواره‌های نانو شاهد دست‌آوردهای تحقیقاتی دانش آموزان‌ به صورت کاربردی بودیم و دانش آموزان امروز افرادی هستند که هدفمند تحقیق می‌کنند.
 
سرکار ادامه داد: اگر امروز کشور در عرصه‌های ورزشی دنیا سرآمد است شروع آن از آموزش و پرورش می‌باشد که به دنبال آن ما نیز فعالیت خود را  در عرصه فناوری نانو و سایر فناوری‌های نوظهور از بخش دانش آموزی شروع کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه امروز گردهم آمدیم تا شروع 48 آزمایشگاه در پژوهشسراهای دانش آموزی را جشن بگیریم آغاز کار از سال 1380 بوده که به دنبال آن باشگاه نانو را شروع کرده‌ایم و نهایتا به آزمایشگاه‌های دانش آموزی رسیده‌ایم.
 
سرکار با اشاره به اینکه یکی از فعالیت‌ها در بخش دانش آموزی المپیادها هستند افزود: در پنجمین دوره المپیاد دانش آموزی بیش از 25 هزار نفر شرکت کردند که دو سوم شرکت کننده‌ها دانش آموزان‌ دختر هستند.
 
وی با اشاره به اینکه امسال بیش از 200 پژوهشسرا در 31 استان کشور در این امر مشارکت داشتند افزود: 133 نفر از 36 شهرستان در این 5 دوره المپیاد برگزیده شدند.

وی در پایان در خصوص اهداف ساخت آزمایشگاه‌های پژوهشسراها گفت: تقویت احساس خود باوری در دانش آموزان‌،‌توسعه همگام زیر ساخت آزمایشگاهی به موازات آموزش و پرورش فناوری نانو دانش آموزی و ارائه تجربیات ایران در آموزش دانش آموزی فناوری نانو در عرصه‌های بین‌المللی از جمله اهداف شبکه‌های آزمایشگاهی به شمار می آیند.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: المپیاد ، نانو ، فنداسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار