لنزهای تماسی برای اصلاح عیوب انکساری به کار می‌روند و در دو نوع نرم و سخت وجود دارد که لنزهای سخت برای چشم‌های آستیگمات استفاده می‌شود.

دکتر عین‌اللهی متخصص چشم پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: حساسیت به لنزهای تماسی معمولا به صورت قرمزی و خارش چشم ایجاد می‌شود که در صورت بروز این مشکل لنز را از چشم خارج کرده و به پزشک مراجعه کنید.

وی بیان کرد: لنزهایی که اکسیژن را به خوبی به سطح چشم می‌رسانند، نسبت به دیگر لنزها برتری دارد. همچنین انحناء قطر و ماده مؤثر موجود در لنز جزو پارامترهایی است که باید به آن توجه شود.

عین‌اللهی اظهار داشت: رایج‌ترین روش نگهداری لنز، روش شیمیایی است ولی روش‌هایی مانند امواج ماوراءصوت و حرارتی نیز وجود دارد.

وی لنزهای رنگی را به دلیل اینکه اکسیژن را به خوبی عبور نمی‌دهند، توصیه نکرد و در مورد عوارض لنز تماسی، ‌عفونت، آلرژی و آسیب رسیدن به قرنیه را نام برد.

این متخصص چشم‌پزشکی در پایان به این نکته اشاره کرد: در بعضی مکان‌ها، لنزهای یک بار مصرف را به عنوان لنزهای دائمی می‌فروشند، بنابراین بهتر است لنزهای تماسی را از مراکز معتبر چشم پزشکی تهیه نمایند.



انتهای پیام/

برچسب ها: لنز ، عفونت ، قرنیه ، اکسیژن ، حرارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار