گروه تروریستی داعش در پی فرار با کشته شدن شمار زیادی از عناصرش در عراق در تلاش برای شستشوی مغزی دانش آموزان در مدارس راهنمایی و متوسطه برای اعزام آنها به اردوهای جهادی و پیوستن به صفوف این گروه است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،یک منبع محلی در شهر موصل، مرکز استان نینوا در شمال عراق اظهار داشت:گروه تروریستی داعش پس از اینکه در دعوت از جوانان شهر موصل برای پیوستن به صفوف داعش ناکام ماند این بار شماری از عناصر خود را گماشته تا با هجوم به مدارس دانش آموزان را برای پیوستن به این گروه تروریستی وادار کنند.
 
این منبع افزود:پس از مخالفت شمار زیادی از جوانان موصلی با فراخوان داعش برای پیوستن به این گروه مدارس راهنمایی و دبیرستان های موصل شاهد تبلیغ مسئولان داعشی آموزش و پرورش این شهر برای فریب دانش آموزان و جذب آنان در گروه های جهادی برای آموزش و اعزام آنها به صحنه جنگ با نیروهای امنیتی ارتش عراق است.
 
این منبع محلی موصل که خواست نامش فاش نشود گفت:عناصر داعش دانش آموزان را با مشوق هایی همچون اعطای درجه های علمی بالا فریفته و آنها را هم تهدید می کنند که در صورت مخالفت با پیوستن به داعش ممکن است خود یا اعضای خانوادهشان کشته شوند.
 
به گفته این منبع خانواده‌های موصلی این روزها نگران حال و روز فرزندان خود و فرستادن آنها به مدارس هستند چرا که ممکن است روزی بی خبر از مدرسه به خانه بازنگشته و تحت فشار و تحریک عناصر داعش به اردوهای جهادی این گروه تروریستی برده شده باشد.
 
داعش در پی کشته شدن یا فرار کردن شمار زیادی از عناصرش در جریان درگیری با نیروهای ارتش و بسیج مردمی عراق، به دنبال جذب جوانان موصلی به صفوف این گروه تروریستی است.
 
عناصر داعش شروع به گشت‌زنی در خیابان‌های شهر موصل کرده و با جوانان این شهر درباره لزوم پیوستن به داعش سخن می‌گویند.
 
فراخوان داعش با پاسخ ضعیف جوانان موصلی روبرو شده که بیش‌تر آنها به خاطر تغییر منفی شیوه تعامل داعش با شهروندان موصلی دیگر اعتمادی به این گروه تروریستی ندارند.
 
به خاطر همکاری جوانان موصلی با سرویس‌های اطلاعاتی نیروهای امنیتی عراق، شمار عناصر داعش و حتی رهبران این گروهک تروریستی کاهش یافته است.
 
داعش این روزها با تلفات سنگین مالی و جانی روبروست به خصوص که نیروهای پیشمرگه در شماری از شهرهای استان نینوا پیروزی‌های خوبی در درگیری‌های شدید با تروریست‌ها داشته‌اند.
انتهای پیام/ض
منبع:فارس

برچسب ها: وبگرذی ، خبرنگاران ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار