ارتودنسی مضراتی هم دارد به این صورت که اگر نیروی زیادی در زمان کم به دندان‌ها وارد شود، می‌تواند تحلیل خارجی ریشه را انجام دهد و بدون این که شخص متوجه شود فرد دندان خود را از دست می‌دهد.

سام حکیمی جراح دندانپزشک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ارتودنسی دو بخش است، زمانی که بلوغ استخوان‌ها تکمیل نشده است و زمانی که بلوغ استخوان‌ها تکمیل شده است و درز استخوانی بسته می‌شود. 

وی ادامه داد: افراد بین سنین 10-7 ساله بلوغ استخوانیشان تکمیل نشده است و با استفاده از پلاک متحرک ارتودنسی انجام می‌دهند که در دختران قابل توجه است که بلوغ در دختران زودتر از پسران است.

حکیمی بیان کرد: ارتودنسی‌ها شخصی هم هست که به این معنا که براکت‌ها را از پشت می‌بندند البته چینی‌ آن هم آمده که به رنگ دندان است و شاخه‌های متحرکی آمده که براکت آن کاملا شفاف است.

وی خاطر نشان کرد: ارتودنسی ضرر هم دارد به این صورت که اگر نیروی زیادی در زمان کم به دندان‌ها وارد شود، می‌تواند تحلیل خارجی ریشه را انجام دهد و بدون این که شخص متوجه شود فرد دندان خود را از دست می‌دهد که می‌تواند ناراحتی بافت نگهدارنده را زیاد کند و شیوع پوسیدگی را در دهان زیاد کند. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار