استاد بخش ارتودنسی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: زود یا دیر از دست رفتن دندانهای شیری در هنگامی که عوامل ژنتیکی دخیل نیستند عامل مهمی در بهم ریختن و نامرتبی دندان‌ها هستند

دکتر الهیار گرامی استاد بخش ارتودنسی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران بیان داشت: عوامل ژنتیکی در کنار عوامل محیطی دندان‌های نامرتب در فرد ایجاد خواهد کرد.

وی همچنین در خصوص فواید دندان شیری و نگهداری آن اظهار داشت: دندان شیری خوب و مهم است اما ماندن آن تا زمانی موثر است و از یک زمان به بعد باعث ایجاد مشکل در فرد خواهد شد.

 وی به مراجعه مداوم و مستمر به متخصص دندانپزشکی کودکان برای حفظ و سلامتی دندان‌های کودکان نیز تاکید کرد و اذعان داشت: این امر به جلوگیری از ایجاد پوسیدگی‌های گسترده؛ زود از دست رفتن دندان‌های شیری و همچنین اگر دندان‌های شیری از دست رفتن برای حفظ فضا‌ها در قوس فکی بسیار موثر است.

 به گفته وی اگر همکاری مستمر بین دندانپزشک کودکان و یک متخصص ارتودنسی وجود داشته باشد با ارجاع به موقع برای انجام کارهای پیشگیرانه می‌توان از دوران کودکی از نامرتبی دندان‌ها و بسیاری از مشکلات دیگر که ممکن است در آینده برای فرد ایجاد شود، جلوگیری کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.