استاندار ایلام گفت: با توجه به اینکه با تراکم بسیاری از زائران در مرزها را شاهد هستیم اما مرزها باز هستند و به کار همه افراد رسیدگی می‌شود.

"محمد رضا مروارید" در گفتگو با خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، در رابطه با حضور پرشور زائران اربعین حسینی در مرز کشورمان، گفت: با توجه به اینکه با تراکم بسیاری از زائران در مرزها را شاهد هستیم اما مرزها باز هستند و به کار همه افراد رسیدگی می‌شود.

وی ادامه داد:‌ به دلیل عجله بیش از حد هموطنانمان برای حضور در ساعات اولیه در کربلا، کمی بی‌حوصلگی در زائران عزیز وجود دارد.

استاندار ایلام گفت: تمام گیت‌های موجود کنترل و رسیدگی می‌شود و طی دیروز 31هزار زائر را فرستادیم و احتمالا امروز با کنترل بیشتر تعداد افرادی را که برای خروج می‌فرستیم به 40هزار نفر هم برسد.

مروارید با اشاره به امکانات موجود در مرز کشورمان تصریح کرد: همه امکانات از جمله آب، غذا و امکانات استراحت برای مسافران فراهم است.

وی با اشاره به پرداخت عوارضی در مرز گفت: از هیچکدام از زائران عوارضی دریافت نمی‌شود و حتی پرداخت آن توسط شهرداری و هلال احمر نیز حذف شده است و فقط نیروی انتظامی باید بنا به قانون بودجه عوارضی را پرداخت کند.

استاندار ایلام افزود: تا به امروز توانسته‌ایم پاسخگوی تمام نیازهای زائران باشیم و برای روزهای آتی نیز با نیروی انتظامی مشورت کرده‌ایم که اگر جمعیت زائران بیشتر شد، سیستمی را قرار دهیم تا به صورت مانیفستی این افراد به پای باجه‌ها برای خروج از مرزها بروند.

مروارید در پایان خاطرنشان کرد:  خواهش ما از زائران این است که با آرامش بیشتر نهایت همکاری را با ماموران داشته باشند تا مشکلی پیش نیاید.

همچنین؛ حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان، ضمن تشکر از مقامات عراق در تسهیل اعطای روادید رایگان مرزی به زوار ایرانی عازم شرکت در مراسم اربعین سالار شهیدان حسین بن علی (ع) اظهار داشت: انتظار می رود علاقمندان زیارت عتبات عالیات در عراق، باتوجه به محدودیت های إمکانات مرز زمینی در دو کشور و سرمای هوا از حرکت به سمت گذرگاههای زمینی عراق بدون اطلاع از میزان تراکم جمعیت در نقاط مرزی جدا اجتناب ورزند.

معاون وزیر خارجه افزود: علیرغم صدور دهها هزار روادید مرزی و همکاری صمیمانه مقامات کشوری و استانی عراق، بدلیل حرکت گسترده عاشقان زیارت کربلا به سوی گذرگاههای مرزی مشترک ایران و عراق ، امکان جذب و انتقال این حجم از مراجعین در کوتاه مدت میسر نمی باشد و دشواری هایی را متوجه اتباع کشورمان در نقاط مرزی کرده است.

وی توصیه کرد برای جلوگیری از بروز مشکل، مردم عزیز به اطلاعیه های ستاد اربعین و سازمان حج و زیارت کشورمان در این خصوص توجه جدی کنند.
 
انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار