مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم روز پنجشنبه در سالن امامزاده جعفر یزد (ع) آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یزد، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در آیین آغاز به کار آن گفت: این مسابقات به مدت دو روز در رشته های حفظ، قرائت و ترتیل برپا می شود.

حجت الاسلام غلامرضا عادل با بیان اینکه مسابقات یاد شده در دو بخش خواهران و برداران و در دو مقطع سنی شکوفه ها و بزرگسالان برگزار می شود افزود: مجموعا 300 نفر در این مسابقات به رقابت می پردازند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد اضافه کرد: 138 نفر از شرکت کنندگان را برادر و مابقی خواهران تشکیل می دهند.

وی تعداد شرکت کننده های در مرحله شهرستانی را پنج هزار نفر اعلام کرد افزود: در سالجاری استقبال نسبت به پارسال بسیار خوب بوده است.

عادل یاداور شد: نفرات برتر این مسابقات به مرحله کشوری که اواخر سالجاری برگزار می شود راه می یابند.

وی اضافه کرد: مراسم اختتامیه مسابقات قرآن کریم با حضور عموم علاقه مندان از شبکه قرآن و معارف سیما پخش خواهد شد.

عادل افزود: رسمی ترین مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران به عهده سازمان اوقاف گذاشته شده و این امکان برای عموم مردم در هر مقطع سنی و با هر سطح تحصیلات وجود دارد که در این رقابت ها شرکت کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه الغدیر استان یزد هم در این مراسم با بیان اینکه قاریان قران باید مورد توجه مسوولان قرار گیرند گفت: امروز سنگرهای جبهه شلمچه نیست بلکه دشمن از طریق فضای مجازی و ماهواره مردم کشور ما را مورد هدف قرار داده است.

حجت الاسلام گندمی افزود: هیچ دارویی مانند توجه به آیات الهی و انس با قرآن کریم نمی تواند پاسخگویی تهاجم فرهنگی دشمنان باشد.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: مسابقات ، قران ، خیریه ، قرائت ، ترتیل ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.