نمایندگان تکواندو کشورمان در نخستین روز رقابت های فاینال گرندپری مکزیک صاحب یک مدال طلا و یک مدال نقره شدند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ مرحله فینال مسابقات تکواندو گرندپری در سال 2014 که حکم انتخابی المپیک را دارد و در کلاس G8 برگزار می شود، از عصر دیروز با برگزاری پیکارهای اوزان 58- و 80- كيلوگرم (وزن اول و سوم المپيك) در سالن مرکز کوئرتارو مکزیک آغاز شده است.

در نخستین روز این مسابقات فرزان عاشورزاده در اولین مبارزه خود در وزن 58- کیلوگرم 14 بر 2 "روی باراگانسا" از پرتغال رفت را مغلوب کرد.

او در دومین مسابقه برای رسیدن به فینال "تاهیون کیم" از کره جنوبی قهرمان جهان و نفر اول رنکینگ المپیک را با حساب 16 بر چهار برد و به فینال راه یافت.

عاشورزاده، قهرمان بازیهای آسیایی 2014 در دیدار پایانی با "تاهیون چا" دیگر نماینده کره جنوبی قهرمان جهان در سال 2013 با نتیجه 15 بر سه به پیروزی رسید و مدال طلای این رقابت ها را بدست آورد و 80 امتیاز به رنکینگ المپیکی خود اضافه کرد.

این جوان 18 ساله کشورمان که کم سن و سال ترین مبارز رقابت های انتخابی المپیک هم محسوب می شود همه حریفانش را در مکزیک با امتیاز برتر مغلوب کرد.

اما مهدی خدابخشی تکواندوکار وزن 80- کیلوگرم (وزن سوم المپیکی) در نخستین مبارزه خود "لوتالو محمد" از انگلیس دارنده مدال برنز المپیک 2012 لندن را 20 بر 10 برد.

او در مبارزه بعدی و برای رسیدن به فینال این رقابت ها "سباستین کریسمیچ" از آرژانتین قهرمان المپیک لندن را هفت بر سه مغلوب کرد و راهی فینال شد.

خدابخشی در مسابقه فینال برابر "آلبرت گائون" از روسیه نایب قهرمان جهان در ثانیه های پایانی با نتیجه یک بر صفر مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

خدابخشی با این مدال ارزشمند 48 امتیاز را به اندوخته های رنکینگ المپیکی خود اضافه کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تکواندو ، ایران ، مکزیک ، المپیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار