آغاز طرح بزرگ سنجش سلامت در محلات شمال تهران

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 3 از آغاز طرح بزرگ سنجش سلامت از یکی از محلات پر جمعیت منطقه 3 خبر داد.

مهدی پیرهادی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 3 در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه، مرحله‌ی اول طرح سنجش سلامت همزمان با هفته‌ی دیابت در مسجد المتقین واقع در محله درب دوم به عنوان یکی از محلات پر جمعیت و کم بضاعت منطقه آغاز و با استقبال بی‌نظیری از طرف شهروندان مواجه شد افزود: در این طرح اداره سلامت با اسکان ایستگاه سلامت در محله درب دوم اقدام به انجام تست قند خون، فشار خون، کلسترول، ترمی گلیسیرید، ضربان قلب، میزان اکسیژن موجود در خون و همچنین اندازه‌گیری قد و وزن مراجعه کنندگان به صورت رایگان کرد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر جهت جمع‌آوری اطلاعات برای بررسی جامع میزان سلامت شهروندان آن منطقه از فرم‌هایی که شامل اطلاعات فردی، سوابق بیماری و نتایج آزمایشات افراد بود استفاده شد.

مهدی پرهادی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی با اشاره به اینکه در سالهای اخیر به دلیل توسعه شهر نشینی و صنعتی شدن زندگی، سبک زندگی مردم نیز به سمت کم تجربگی و پرخوری و غذاهای فست فودی سوق پیدا کرده است اظهار داشت: این نوع سبک زندگی صنعتی با کاهش فعالیت فیزیکی، متابولیسم‌های بدن افراد را بهم ریخته و سبب افزایش بیماری‌های خاموش و به دنبال آن سکته‌های مغزی و قلبی می‌شود.

وی افزود: در کل کم تحرکی و عادتهای بد غذایی و به تبع آن عدم کنترل و چکاب ماهانه موجبات افزایش اینگونه بیماری‌ها را در میان شهروندان بیشتر می‌سازد، لذا توجه به مبحث خود مراقبتی در حوزه سلامت از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار است.

پیرهادی با بیان اینکه یکی از ابتدایی ترین اصول خود مراقبتی پیشگیری است که از طریق شناخت عوامل تهدید کننده سلامت قابل اجرا است افزود: از آنجایی که دیابت، فشار خون و چربی خون باعث بروز بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شوند اداره سلامت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 3 اقدام به برگزاری طرح بزرگ سنجش سلامت در محله درب دوم، که یکی از محله های پر جمعیت منطقه 3 می‌باشد نموده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با گسترش فرهنگ خود مراقبتی در سطح جامعه از آسیب‌های بعد از بروز بیماری در میان افراد پیشگیری و علاوه بر حفظ آرامش درمیان خانواده ها از هزینه‌های اقتصادی آنها در بخش درمان نیز کاسته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار