برنامه ریزی مهمترین رکن در زندگی به شمار می آید.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، با برنامه‌ریزی در زندگی می‌توان از بسیاری از مشکلات اجتماعی و خانوادگی جلوگیری کرد با این همه بسیاری از افراد تصور می‌کنند که تنها در مسائل اداری، سیاسی و اقتصادی باید برنامه ریخت، این در حالی است که به اعتقاد کارشناسان تا زمانی که افراد در برنامه خانوادگی خود برنامه نداشته باشند، نمی‌توانند در زندگی اجتماعی، اقتصادی خود موفق عمل کنند.

برنامه‌ریزی این فرصت را در اختیار انسان می‌گذارد تا فرد با آرامش خاطر مراحل پیشرفت و ترقی را در خانواده و جامعه پیش ببرد.همچنین برنامه ریزی در زندگی مشترک هرروز واجب و ضروری است.

برنامه‌ریزی غلط و یا نداشتن برنامه‌ریزی مناسب موجب می‌شود اهداف خانواده با تأخیر مواجه شود. چرا که خانواده‌هایی هستند که تاکنون به اهداف‌شان دست نیافته‌اند به این دلیل که هیچ طرح و برنامه‌ای برای رسیدن به اهداف خود نداشته‌اند. 
 
افراد بی‌برنامه نه تنها در زندگی مادی خود دچار مشکل می‌شوند، بلکه در زندگی معنوی خود نیز شکست می‌خورند، چرا که اعتقاد خود را نسبت به توانمندی‌هایشان از دست می‌دهند و در تصمیم‌گیری‌های بعدی متزلزل می‌شوند. 
 
یک زندگی برنامه‌ریزی شده به افراد جهت می‌دهد، برنامه‌ریزی این فرصت را در اختیار افراد قرار می‌دهد که بدانند به کجا می‌خواهند بروند و چطور باید به آن جا بروند. همچنین آرامش خیال، تحقق امنیت فردی و رسیدن به اهداف در خانواده و اجتماع نتیجه داشتن برنامه‌ی مشخص و مدون برای رویدادهای زندگی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.