معاون توانبخشی و رئیس ستاد برگزاری روز جهانی معلول از توسعه مراکز توانبخشی مبتنی بر جامعه در تمام روستاها تا پایان سال و همچنین به صفر رساندن خدمات پشت نوبتی سازمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران یحیی سخنگویی معاون توانبخشی کشور و رئیس ستاد برگزاری روز جهانی معلول در مراسم گرامیداشت روز معلول و در جمع خبرنگاران، گفت: شعار امسال روز جهانی معلول توسعه پایدار و نوید فناوری برای همه معلولان در سراسر کشور است.
 
وی افزود: تمام تلاش خود را برای ارتقا سطح زندگی مردم به کار بسته‌ایم و سه دهه است که در زمینه توانبخشی معلولان فعالیت می‌کنیم و روزهای بسیار سختی را پشت سر گذاشته‌ایم و به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای رسیده‌ایم که با سی سال گذشته قابل مقایسه نیست.

سخنگویی به توانمندی معلولان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در حال حاضر معلولان به توانمندی‌های خود  ایمان دارند و این توانمندی‌ها را در صحنه‌های بین المللی به رخ جهانیان می کشند و جامعه صدای  معلولان را  در زمینه توانمندی‌های مختلف به خوبی می‌شنود.
 
وی با اشاره به کمبود شرایط اظهار داشت: شرایط در حال حاضر ایده آل نیست و ما به دنبال ارتقای کیفی شرایط معلولان هستیم و شهرداری نیز در این راستا  سامانه حمل و نقل را راه اندازی کرده است.

سخنگویی به خدمات سازمان اشاره کرد و گفت: تمام تلاش خود را برای به صفر رساندن خدمات پشت نوبتی سازمان به کار بسته‌ایم و از سه سال پیش کاشت حلزون را شروع کرده‌‌ایم و امسال نیز در صدد هستیم حقوق پرستاران ضایعه نخاعی را پوشش صد درصدی دهیم و تا پایان سال مراکز توانبخشی مبتنی بر جامعه را گسترش دهیم.

وی به اهمیت اشتغال معلولان اشاره کرد و گفت:‌امید است با فراهم آوردن شرایط اشتغال معلولان شاهد استقلال این عزیزان و بی نیازی آنان باشیم.

معاون توانبخشی کشور  با اشاره به اهمیت جایگاه معلولان در خانواده اظهار داشت: باید امکاناتی فراهم شود تا آموزش‌ معلولان را به خانه‌ها انتقال دهیم تا وقت و هزینه‌ آنان کمتر هدر رود و البته این به معنای نفی مراکز نیست بلکه مراکز برای معلولان مجهول الهویه اختصاص داده می‌شوود.
 
سخنگویی خاطر نشان کرد: خوشبختانه با پیگیری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین رئیس سازمان بهزیستی قانون جامعه حمایت از معلولان در کمیسیون اجتماعی به تصویب رسیده و آماده ارائه به صحن علنی مجلس است تا در آینده شاهد حضور پر شور معلولان در سطح بین المللی باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: معلولان ، توانمندی ، سطح ، زندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار