عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه دولت در حال تنظیم بودجه 94 با قیمت نفت 70 دلاری است، ‌گفت: پیش بینی می شود قیمت نفت تا سال 2015 روند افزایشی پیدا نکند بنابراین به منظور جبران کسری بودجه بر اثر کاهش قیمت نفت چند کار باید سیاست اقتصاد مقاومتی در کشور عملیاتی شود.

سیدمهدی موسوی نژاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ با بیان اینکه کاهش قیمت نفت بر بودجه سال آینده به طور یقین تاثیر دارد، اظهار داشت: با توجه به این که  دولت و مجلس، با همدیگر تبادل نظر دارند و از همبستگی بیشتری برخوردارند بنابراین در این زمینه نگرانی وجود ندارد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: به منظور جبران کسری بودجه بر اثر کاهش قیمت نفت چند کار باید انجام گیرد که در راس این اقدامات موضوع عملیاتی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی قرار دارد.

موسوی‌نژاد تصریح کرد: با توجه به اینکه از برنامه سوم توسعه به بعد همیشه اصل کاهش وابستگی بودجه عمومی دولت به نفت در دستور کار  قرار داشته است، اکنون آن فرصت تاریخی برای کاهش وابستگی به نفت و تکیه بر درآمدهای پایدار  پیش آمده و نگرانی خاصی در این رابطه وجود ندارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه از کاهش قیمت نفت ناراحت نیستیم، گفت: شاید بر اثر کاهش قیمت نفت با کسری بودجه مواجه شویم اما از سوی دیگر بالاجبار کشور به سمتی که کمتر به درآمدهای نفتی متکی باید حرکت می کند واین موضوع به خیر و صلاح کشوراست.

موسوی نژاد با بیان اینکه قیمت نفت در زمستان تغییر چندانی نخواهد کرد، افزود: سهم یک میلیون بشکه ای ایران از صادرات نفت در بازار 30 میلیونی اوپک و بازار80-90 میلیونی دنیا قدرت چانه زنی بیش از این را از مذاکره کنندگان نفتی کشورمان در اوپک گرفت از این رو باید ضمن اصلاح روش ها و سیاست افزایش سهم با اعضای اوپک همراهی کنیم.

وی  تصریح کرد: ایران موضع خود را در اوپک اعلام کرد و 8 کشور هم به صورت جدی وارد بحث شدند و هم موضع مسولان نفتی کشورمان بودند دراین باره که آیا عربستان در تقابل با امریکا یا به خاطر همراهی با آنها میزان تولید خود را کاهش نمی دهد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت در حال تنظیم بودجه 94 با قیمت نفت 70 دلاری است،‌گفت: پیش بینی می شود قیمت نفت تا سال 2015 روند افزایشی پیدا نکند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار