تاثیری که کاهش قیمت نفت بر بودجه‌ سال اینده دارد موجب شد تا بازار سرمایه با وجود رشد چشمگیر روزهای اخیر با افزایش صف فروش و ریزش شدید رو‌به‌رو شود.

عظیم ثابت کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص علل افت بازار سرمایه در روزهای اخیر بیان کرد: بازار سرمایه تا روز دوشنبه هفته گذشته نسبت به مسائل اقتصادی خارج از بورس خوش‌بین بود، این در حالی است که تمدید این مسائل خبر خوشایندی برای بازار سرمایه نبود.

وی در این‌باره ادامه داد: این مسائل باعث شد که در روز چهارشنبه هفته‌ گذشته اکثر سهم‌های فروش جمع اوری شدند و در واقع شرایط ایجاد حمایت برای بازار سرمایه فراهم شد.

ثابت با اشاره به تاثیر قیمت جهانی نفت بر بازار سرمایه توضیح داد: افزایش سقف تولید نفت و تصمیمات اوپک موجب کاهش قیمت نفت شده و این کاهش بر صادرات نفت کشور ما نیز تاثیرگذار خواهد بود.

کارشناس بازار سرمایه در این‌باره افزود: تاثیری که کاهش قیمت نفت بر بودجه‌ سال اینده دارد موجب شد تا بازار سرمایه با وجود رشد چشم‌گیر روزهای اخیر با افزایش صف فروش و ریزش شدید رو‌به ‌رو شود.

وی در توضیح تاثیر کاهش قیمت جهانی نفت بر بودجه و مطابق ان بر بازار سرمایه ادامه داد: این مسائل همگی به تاثیرپذیری بازار سرمایه از قیمت نفت بستگی دارد.
 
ثابت در خصوص سایر عوامل تاثیرگذار بر شرایط بازار سرمایه تصریح کرد: با توجه به نزدیکی زمان بودجه ریزی و حمایت نشدن برخی از صنایع مانند معدن و پالایشگاهی موجب شده تا سرمایه گذاران دچار تردید شوند و این خود عوامل افزایش صف فروش را فراهم اورده است.

کارشناس بازار سرمایه در پایان افزود: تردید درباره‌ سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه برای سهام‌داران همچنان ادامه دارد و این عامل موجبات شدید ریزش بازار را فراهم اورده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، ارزش ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار