آمار‌ها نشان می‌دهند که حدود 3 درصد افراد جامعه دچار اگزمای‌ تماسی نوع آلرژیک یا حساسیتی هستند و عفونت یک عارضه و مشکل شایع در بین افراد مبتلا است.

 مهرداد افشاریان‌ متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اگزمای تماسی دست از نوع آلرژیک یا حساسیتی نوعی از اگزمای تماسی است که در آن پوست نسبت به مواد خاصی حساسیت دارد.

وی با بیان اینکه تماس با مواد حساسیت زا می‌تواند موجب ظهور سلول‌های مخصوص در پوست شود، افزود: این سلول‌ها مولکول‌های تحریک کننده بافتی را ترشح نموده و به دنبال آن قرمزی، خارش و پوسته ریزی بروز می‌کند.

 افشاریان با اشاره به آمار‌ها در خصوص اگزمای تماس آلرژیک‌، تاکید کرد: آمارها نشان می‌دهند که حدود 3 درصد افراد جامعه دچار اگزمای‌ تماسی نوع آلرژیک‌ یا حساسیتی هستند و عفونت یک عارضه و مشکل شایع در بین افراد مبتلا است.

وی یاد آور شد: موادی نظیر نیکل و کروم، مواد آرایشی، برخی از گیاهان، مواد پلاستیکی و برخی داروهای موضعی و همچنین کرم‌ها، از مهمترین‌ عوامل مرتبط با بروز اگزمای تماسی نوع آلرژیک هستند.

افشاریان خاطر نشان کرد: تشخیص به موقع و درمان زودرس‌ و مناسب اگزمای تماسی آلرژیک، موضوعی بسیار مهم است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.


انتهای پیام/
برچسب ها: اگزما ، آلرژیک ، حساسیت ، نیکل ، کروم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار