ملی پوش بسکتبال بانوان تاکید کرد که با وجود سال ها محرومیت از بازی بین المللی، بسکتبال بانوان از نظر شرایط بازی و علم روز از کشورهای دیگر عقبتر نیست.

سعیده علی گارد رأس تیم بسکتبال بانوان گاز تهران بعد از اتمام مرحله مقدماتی لیگ به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: تیم ما امسال مدعی قهرمانی است و پتانسیل این کار را هم دارد. ترکیب تیم از سال قبل جوانتر شده و تمرینات بدنسازی بسیاری خوبی را در کنار تمرینات بسکتبالی زیر نظر طیاری سرمربی تیم پشت سر گذاشته ایم.

وی در مورد تفاوت عجیب 2 بازی رفت و برگشت با آرارات توضیح داد: باخت با اختلاف بالای 20 امتیاز در دور رفت یک اتفاق بود. تیم ما با آرارات رقبای دیرینه لیگ بانوان هستند. در آن بازی هم متشرعی سرمربی آرارات آخرین روز سرمربیگری خود را قبل از ترک ایران سپری می کرد و بازیکنان آنها انگیزه بالایی داشتند، ضمن اینکه تیم ما بد بازی می کرد اما در دور برگشت تا اختلاف 30 امتیاز هم مقابل این تیم بالا رفتیم و تنها به خاطر رها کردن دفاع در پایان بازی اختلاف کم شد.

فکر نمی کنم از کشورهای دیگر عقب باشیم

علی در مورد رفع ممنوعیت حجاب بانوان تاکید کرد: درست است که شرایط بازی برای ما سخت می شود اما ترجیح می دهیم که در لیگ ایران هم با حجاب بازی کنیم تا هم اسپانسر بیشتری جذب مسابقات شود و هم این که از نظر روحی و جسمی برای بازی های بین المللی به بازی با حجاب عادت کنیم. 

وی در مورد عقب ماندن از کشورهای دیگر طی چند سال محرومیت گفت: فکر نمی کنم حتی در غرب آسیا هم از کسی عقب باشیم. چند سال قبل هم در بازی های غرب آسیا حضور خوبی داشتیم. البته مدت زیادی از آخرین بازی بین المللی ما گذشته و تنها ملاک مقایسه تیم ما با دیگران حضور در مسابقات دانشجویی است که با کشورهای اروپایی بازی کردیم ثابت کرد که بانوان ایران از نظر بسکتبالی از دنیا عقب نیستند.

علی اشاره کرد: شاید در سال اول و دوم درخشش خاصی نداشته باشیم چون تجربه چندانی در صحنه بین المللی نداریم اما از نظر پتانسیل، استعداد و علم ورزش چیزی از دیگران کم نداریم که به یک قدرت در بسکتبال آسیا تبدیل شویم.

روی بسکتبال به عنوان شغل حساب نمی کنیم

بازیکن تیم گاز تهران در مورد درآمد بانوان بسکتبالیست از لیگ توضیح داد: درآمد ما هیچ زمانی به اندازه آقایان نیست که روی بسکتبال به عنوان یک شغل حساب کنیم. تمام ورزشکاران زن مجبورند که به جز ورزش، شغل دیگری هم برای تامین خود داشته باشند و به همین دلیل هم بسکتبال از حرفه ای بودن دور می شود.

وی افزود: امیدوارم بازی با حجاب در لیگ و روند رو به رشد بسکتبال به جذب اسپانسر بیشتر ختم شود تا حداقل کمی دستمزد بانوان هم بالاتر رود و فدراسیون هم سقف قرارداد خوبی را تعیین کند. 

درآمد برخی ستاره های بسکتبال به یک میلیارد تومان هم نزدیک شده است. بالاترین قرارداد بانوان چقدر است؟ علی پاسخ داد: بهترین های لیگ ما زیر 40 میلیون تومان حقوق می گیرند که این هم مخصوص بازیکنان معدودی است. برای مثال من در تیم خودمان بیشتر از بقیه دریافت می کنم و در مجموع 3 یا 4 تیم هم چنین قراردادهایی با بازیکنان می بندند.

بعد از 20 سال فیلم بازی ام را می بینم

وی ابراز امیدواری کرد: امیدوارم اردوهای تیم ملی منظم برگزار شود و ما هم با انگیزه بالا در آن شرکت کنیم البته به شرطی که مسابقات برون مرزی حتی در حد دوستانه برایمان تدارک ببینند که خود را با کشورهای دیگر مقایسه کنیم و در صورت اعزام به مسابقات آسیایی، تجربه کمی نداشته باشیم. 

علی همچنین از فیلمبرداری بازی های بانوان ابراز خوشحالی کرد و گفت: من بعد از 20 سال بازی بسکتبال هنوز فیلم کاملی از بازی خود ندارم و برای اولین بار است که می توانم بعد از بازی آرارات، یک فیلم از چهار کوارتر بازی خود داشته باشم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.